လာမယ့္ စက္တင္ဘာလ ၁၆ရက္ေန႔ဆိုရင္ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း (ငယ္မည္ - ေမာင္ေက်ာ္ၿငိမ္း) ကြယ္လြန္တာ အႏွစ္ ၅၀ တင္းတင္း ျပည့္ပါၿပီ၊ ရာစုႏွစ္တ၀က္ပါ၊ သူ႔နာမည္နဲ႔ သူ႔အေၾကာင္းကို စလိုက္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ေတြ႔ဖူးၾကတဲ့ သူ႔ရဲ႕ခပ္မံႈမံႈ အျပဳံးေလးနဲ႔ ႐ုပ္ပံုရယ္။ အားလံုးစြဲလန္းေန ၾကတဲ့ သူ႔သီခ်င္းေတြရယ္ကို ျပန္သတိရၾကမွာပါ၊ ေနာက္တဆက္တည္း ေတြးမိၾကမွာက သူ႔ဘ၀အဆံုးသတ္ပံု။ သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ အားလံုးဟာ “ျပာရီမိႈင္းကာ မို႔မို။ ညိဳ႕ညိဳ႕ညိဳလြင္” ဆိုတဲ့သူ မေသခင္ ကေလးတင္မွာ ေရးသြားတဲ့သီခ်င္းေလး တပုဒ္ရဲ႕အစမွာ ပါသလို ေ၀ရီရီ။ အံု႔မိႈင္းမိႈင္းသာ ျဖစ္ေနရတယ္ဆိုတာေတြ။
၁၉၀၉ခု။ ဇန္န၀ါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာေမြးခဲ့တဲ့ ဆရာၿငိမ္းဟာ သူ႔ရဲ႕ ၄၆ ႏွစ္ဆိုတဲ့ အင္မတန္ တိုေတာင္းတဲ့ သက္တမ္းေလး အတြင္းမွာ အံ့မခမ္းလက္ရာေတြ၊ အႏုပညာအေမြအႏွစ္ေတြ တႎပံတေခါင္းႀကီးကို ရတနာသိုက္တခုလို ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္၊ တပါတည္းမွာပဲ သူ႔တန္ဘိုးကို သိသူ။ သူ႔လက္ရာေတြကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြအတြက္ သူ႔ကိုယ္စား မေက်ႏိုင္မခ်မ္းႏိုင္၊ အားမ ရ မေက်နပ္စရာ ဟာကြက္ေတြ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။ တခါတခါမ်ား သူကေႏွာင္းလူေတြကို သူ႔ ကိုယ္စား ဆက္ျဖည့္ဆည္းေပးၾကပါလို႔ မွာခဲ့ေလသလားလို႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။
သူ႔အေလာင္းကို ေတြ႔ၾကတဲ့ အဲဒီေန႔ ေန႔လည္မွာ သတင္းစာဆရာမ တဦးျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္အေမ (အဲဒီတုန္းက က်ေနာ့္အေဖ က ေထာင္ထဲမွာ) စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ ျပာျပာသလဲ လႈပ္ရွားေန ၾကတာကို အခုအထိ သတိရေနမိပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ေန လည္းအလြန္ပူပါတယ္။ အညာမွာ က မိုးတြင္းဆိုတာ မိုးရြာတဲ့ေန႔ေတြကိုသာ မိုးတြင္းလို႔ ေခၚေလာက္ၿပီး က်န္တဲ့ေန႔ေတြက ေႏြပဲ မဟုတ္လား။ ၁၉၅၅ ခု ႏွစ္တုန္းက က်ေနာ္ဟာ ဆရာၿငိမ္းကို သိေလာက္တဲ့ အရြယ္မဟုတ္ ေသးပါဘူး၊ အေတာ္ငယ္ ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္တေန႔ ေက်ာင္းကိုသြားတဲ့အခါ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အင္မတန္ တန္ဘိုးရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ အေသဆိုးနဲ႔ေသရတယ္၊ သူေသတဲ့ ေနရာေလးကိုက အင္မတန္ ကဗ်ာဆံတယ္စသျဖင့္ ေျပာျပခဲ့မိတာ မွတ္မိေနပါ တယ္။
ဒီေန႔အခါမွာ သူ႔အေၾကာင္း၊ သူ႔အရည္အခ်င္းကို လူထုကသိေနၾကၿပီမို႔ သူသာဒီေန႔လိုအခ်ိန္ မွာ ကြယ္လြန္ရင္ ဘယ္အထိအုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အခု ေတာ့ သူ႔ခမ်ာလူသူျပတ္တဲ့ (အဲဒီတုန္းက) ဆင္ေျခဖံုးသာသာ ေနရာတခုမွာ မရႈမလွ အသက္ ထြက္ရွာရတယ္။ ဘယ္အထိ မ႐ႈမလွ ျဖစ္သလဲဆိုရင္ အရပ္ထဲကလူေတြက ကားနင္းလို႔ျပား ေနတဲ့ သူ႔ေခါင္းနဲ႔မ်က္ႏွာကို ဖ်ာစုတ္တခ်ပ္နဲ႔ အုပ္ေပးထားရတယ္၊ အာဏာပိုင္ေတြက ဘယ္ေလာက္ အေရးတယူ ရွိလိုက္ သလဲဆိုရင္ ဂါတ္တဲက္ု တိုင္တာ ဂါတ္တဲကလာေတာင္ မၾကည့္လို႔ အဲဒီလိုဖ်ာနဲ႔အုပ္ထားရတာ၊ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ လူထုသတင္းေထာက္က ဓာတ္ပံုသြား႐ုိက္ေတာ့ ဆရာထိုင္ခဲ့တဲ့ တမာပင္ေလးနဲ႔ ၀ါးကြပ္ျပစ္ေလးအျပင္ ဆရာ ကား ေအာက္ကို ေျပး၀င္ေတာ့ က်န္ေနရစ္တဲ့ဖိနပ္ေလးပါ ဓာတ္ပံုထဲမွာပါလာပါတယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ေနာက္ တေခါက္ သြား႐ုိက္ျပန္ေတာ့ ဖိနပ္ကေလး မရွိေတာ့ပါဘူး။ သူမ်ား ေကာက္သြားၿပီ။ လူေတြက ဆင္းရဲၾကတာကိုး။
ဆရာတေယာက္ ေသကံမေကာင္းဘူး ဆိုတာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ေမြးကံေရာ ေကာင္းသလား ဆိုရင္ သူ႔ကိုေမြးတဲ့အခ်ိန္ဟာ ပါေတာ္မူၿပီး ၂၄ႏွစ္ အၾကာ၊ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ပါ၊ ဒါေပမဲ့ သူလူ႔ ေလာကထဲကို ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္နဲ႔။ သူ႔အသိကို တည္ေဆာက္ခဲ့ တဲ့အခ်ိန္ဟာ ဗမာျပည္ တျပည္လံုး ကိုလိုနီဘ၀ က်ေရာက္ၿပီးေနာက္ ဗမာျပည္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ကိုလိုနီတံပိုးေအာက္ က လြတ္ေျမာက္ေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ စတင္လူးလြန္႔ေပၚေပါက္ လာေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဗမာျပည္သားေတြဟာ ကိုလိုနီလက္ေအာက္မို႔ မိမိတို႔ရဲ႕အမ်ိဳးသားလကၡဏာ (National Identity) မေပ်ာက္ပ်က္ေရးအတြက္ အမ်ိုးသားမူ၊ အမ်ိဳးသားဟန္ေတြကို ထိန္းသိမ္းေဖာ္ထုတ္တာေတြ လုပ္ေနၾကရပါတယ္။ နဂိုက နန္းတြင္းနဲ႔သံဃိကအေဆာက္ အအံုေတြထဲမွာသာ ကိန္း၀ပ္ေနတဲ့ အႏုပညာေတြ အျပင္ကိုေရာက္ခ်လာတဲ့ အခ်ိန္လည္းျဖစ္ ပါတယ္၊ ဒါေတြကို လူထုက ထီးက်ိဳးစည္ေပါက္ ျဖစ္သြားလို႔ ေပ်ာက္ပ်က္သြား တာမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေဖာ္ထုတ္ၿပီး တခ်ိန္တည္းမွာလည္း ျပည္ပက၀င္လာတဲ့ အသစ္ေတြနဲ႔လည္း ထိန္း ၫႇိေပါင္းစပ္ယူေနၾကခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာတႏိုင္ငံလံုး လကၡဏာေဆာင္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာက ၀ံသာႏု လႈပ္ရွားမႈက စလို႔ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္။ အမ်ိဳးသားသပိတ္ႀကီး ေပၚေပါက္ပါၿပီ၊ စာနယ္ဇင္းေလာကမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတို႔၊ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီး စသူေတြက အစဥ္အလာ ဟန္နဲ႔ အေၾကာင္းအရာသစ္ေတြကို ေပါင္းစပ္ေဖာ္ထုတ္ေနၿပီး၊ ပီမိုးနင္းလို၊ ဂ်ိမ္စ္လွေက်ာ္လို လူေတြက ပံုစံအသစ္နဲ႔ ျပည္တြင္းယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို ေပါင္းစပ္ေဖာ္ထုတ္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေခတ္စမ္းစာေပလည္း ထြက္ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္ပါ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ပညာ တတ္မဟုတ္တဲ့ သာမာန္လူထုနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးလို႔ ဆိုရမယ့္ ၀ါဂီနစ္ေလာကမွာလည္း ႐ုပ္ေသး၊ ဇာတ္အၿငိမ့္တို႔ကအစ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္အထိ မိမိတို႔အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းတန္တာ ထိန္းသိမ္း။ ေဖာ္ထုတ္တန္တာ ေဖာ္ထုတ္။ တီထြင္တန္တာတီထြင္ လုပ္ေနၾကခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္၊
လူနာမည္ေတြ ေရးေနရင္ ရွည္ေနေတာ့မွာမို႔ ဒီေနရာမွာ မေရးေတာ့ပါဘူး။ အခ်ဳပ္ဆိုလိုတာက အဲဒီအခ်ိန္ဟာ ျပည္သူလူထု ႀကီးရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရး ေရစီးေၾကာင္းႀကီး အားေကာင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာအေသြး အတြက္ ေရႊေခတ္ေငြေခတ္ လို႔ ဆိုရပါမယ္၊ ကိုယ့္အိတ္ထဲပိုက္ဆံ ထုတ္ၿပီး တည္ေထာင္ၾကတဲ့ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္းက အသင္း သားေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္လစာလည္းမယူ။ ဘာမွလည္းမခံစား အေပ်ာ္တမ္းသက္သက္ လိုက္တီးၾကတာတဲ့၊ အဲဒါ အဲဒီလို ေခတ္ မို႔ျဖစ္ႏိုင္တာပါ။
ဗမာျပည္သမိုင္းမွာ အဲဒီကာလနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္တာဆိုလို႔ (ပံုတူဆြဲယူတာမဟုတ္ပါ) ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီးကာလပဲရွိပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လံုးပမ္းၾကတဲ့အခ်ိန္ေပါ့၊ဒါေတာင္ အဲဒီကာလဟာ တိုေတာင္းလို႔အထက္မွေျပာခဲ့တဲ့ စာေပအႏုပညာလက္ရာမ်ိဳးေတြ သိပ္မ်ား မ်ားမေပၚထြက္ခဲ့ပါဘူး၊ အေၾကာင္းအရာအရလူထုနဲ႔နီးစပ္၊ လူထုကိုကိုယ္စားျပဳၿပီး ပံု သဏၭာန္အေနနဲ႔လည္း အမ်ိဳးသားဟန္ေရာ၊ ေခတ္မွီလကၡဏာပါေဆာင္တဲ့ စာေပအႏုပညာ ေတြ အမ်ားဆံုး ထြက္ေပၚႏိုင္ တာဟာ ဒီလို ကာလမ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ ဗမာျပည္သာမက၊ အမ်ိဳးသားတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္မွာ တကယ္တမ္း တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ေတြ ရွင္သန္ တက္ႂကြေနမွသာ ဒီလိုတခြင္တျပင္ လကၡဏာေဆာင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ေတြ႔ႏိုင္ ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ဒီလိႈင္းႀကီးဟာ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အံ့ၾသ၀မ္းနည္း စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အားေလ်ာ့က်သြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ္ ထူေထာင္ေရးအတြက္ ရႊင္လန္းအားတက္မႈေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ စာေပအႏု႔ညာေတြ ထုတ္လုပ္ေနၾကရမွာပါ။ ဆရာၿငိမ္းလိုလူဆိုရင္ သူ႔အသဲႏွလံုးထဲအထိ စြဲေနတဲ့ ဆင္ဖိုနီတီး ၀ိုင္းႀကီးဟာ ကိုလိုနီဘ၀က လြတ္ေျမာက္လို႔ ကိုယ့္တိုင္းနဲ႔ ကိုယ့္အစိုးရျဖစ္လာရင္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေပၚလာႏိုင္ ေကာင္း ရဲ႕လို႔ ေအာက္ေမ့မွာပါ၊ ဒါေပမဲ့ သမိုင္းဟာ သေ၀ထိုး ထြက္သြားပါတယ္။
လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတယ္ဆိုမွ ဆရာၿငိမ္း မိသားစုေလးဟာ သားသမီးလည္းပိုမ်ားလာ စား၀တ္ ေနေရးလည္း ပိုၾကပ္တည္းလာ ပါတယ္။ ဆရာၿငိမ္းတေယာက္ ကေလးကစားစရာ အ႐ုပ္ေလး ေတြ လုပ္ေရာင္းရတယ္ဆိုတာ ဒီကာလမွာပါ၊ လြတ္လပ္လို႔ ကိုယ့္အစိုးရနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ၿပီဆိုပါမွာ ဆရာၿငိမ္းကို “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီခ်င္း” ေရးလို႔ မ်က္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၾကံဳလာ ရပါတယ္၊ အဲဒီသီခ်င္းမ်ိဳး ဟိုတုန္းကေရးခဲ့ရင္ ဒီလိုၾကံဳခ်င္မွ ၾကံဳရမွာပါ၊ သူေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ ဆင္ဖိုနီႀကီး အေကာင္အထည္ေပၚဖို႔ ေနေနသာသာ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္းေတာင္မွ ဂယိမ္းဂယိုင္ ျဖစ္လာပါတယ္၊ (ေနာင္မွာေတာ့ ကြဲသြားပါတယ္)။
ဆရာၿငိမ္းတေယာက္ ဗမာခ်င္းေသြးစုပ္တာကို နာနာက်ည္းက်ည္း ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့အခါမွာေတာ့ ကိစၥေတြဟာ လြန္ကုန္ပါၿပီ၊ ဆရာ့ခမ်ာ “သူတို႔က ဘဘ ေခါင္းကိုပဲျဖတ္ၿပီး လိုခ်င္ၾကတာ၊ ဘဘ တကိုယ္လံုးလည္း ေခါင္းပဲအဖိုးတန္တာ”ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး သာ ေျပာႏိုင္ပါေတာ့တယ္။ ေလာကဓံရဲ႕ အေခ်ာက္အခ်ားကို ခံႏိုင္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာဟာစနစ္ကို လက္ေျမႇာက္အရံႈး ေပး လိုက္ရွာပါတယ္။ သူ႔ေခါင္းကိုျဖတ္ႀကိတ္သြားတာဟာ အုတ္သယ္တဲ့ကားတစင္း မဟုတ္ ပါဘူး၊ စနစ္ႀကီးျဖစ္တယ္ ဆိုတာလူတိုင္းသိပါတယ္။
တေလာက နအဖအစိုးရက က်င္းပတဲ့ ဆို-က-ေရး-တီး ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆရာ့သီခ်င္းေတြကို ဆိုတီးၿပီး ၿပိဳင္ေစတာေတြ႔ရပါတယ္။ အမ်ိဳးသားအလံလႊင့္ၿပီး တျပည္လံုးကို မိႈင္းတိုက္လိမ္ညာ ေနတဲ့လုပ္ငန္းမို႔ ေတာ္႐ုံလူက သတိေတာင္ျပဳလိုက္မိမယ္ မထင္ပါ။ အဲဒီမွာ ဆရာ့သီခ်င္း ေတြထဲက ဘာသာေရးမိႈင္းတိုက္ရာမွာ အသံုးက်မယ့္ ထိုသံုးပါး၊ ပါရမီေတာ္ လို သီခ်င္းမ်ိဳး၊ သူတို႔ စစ္တပ္ကို ေရာင္ေတာ္ျပန္ပြဲထုတ္ႏိုင္ေလာက္မယ္ ထင္ရတဲ့ နတ္သွ်င္ေနာင္လို သီခ်င္းမ်ိဳးေတြကို ေရြးၿပီးဆိုခိုင္းတာပါ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို သီခ်င္းမပါ ပါဘူး။ မဆလေခတ္တုန္းကလည္း စစ္အစိုးရက သူ႔လူရည္ခၽြန္စီမံကိန္းကို ၀ါဒျဖန္႔ဖို႔အတြက္ ဆရာ့ လူခၽြန္လူေကာင္း သီခ်င္းကို အသံုးခ်ခဲ့တာ သတိရမိပါေသးတယ္။
ဒီေန႔အခါမွာ ဆရာ့သီခ်င္းေတြ ေခတ္စားဆဲ၊ သီဆိုေနၾကဆဲဆိုတာ ျမင္ေတြ႔ရရင္ ဆရာဘယ္ လိုမ်ားခံစားရမလဲ၊ ဆရာက “ဟား- ဟား-ဟား။ ငါတို႔ကို ေက်ာ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ၾကပါဘူး”လို႔ လက္မေထာင္ေနမယ္မထင္ပါဘူး။ အသစ္ကို ႀကိဳဆိုၿပီး အၿမဲ တီထြင္ေနခ်င္တဲ့ ဆရာၿငိမ္း ဟာ အႀကံတူ ေနာက္လူသာစၿမဲ ျဖစ္ရမယ့္အစား ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႀကီး တန္႔သလို ျဖစ္ေန ရတာကို သူ၀မ္းသာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းရိုးေဟာင္းထြင္ ဆင့္ကာထင္ဆိုတာ သူ႔မူပဲမဟုတ္ လား။
သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲတဲ့ ဒီႏိုင္ငံႀကီးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူေသလြန္လို႔ အႏွစ္ငါးဆယ္ၾကာတာ ေတာင္မွ သူေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ ဆင္ဖိုနီတီး၀ိုင္းႀကီးမရွိေသးဘူး။ ဆရာ တေယာကိုတင္ရီတို႔ လံုးပမ္း ေနၾကတာေတာ့ရွိပါရဲ႕၊ တကယ့္ စံခ်ိန္မွီတီး၀ိုင္းႀကီးလို႔ ဆိုႏိုင္ဖို႔ ကေတာ့ အေ၀းႀကီးလိုပါေသး တယ္၊ ၀န္ႀကီးဦးထြန္းေဖတို႔၊ ဆရာဦးခင္ေဇာ္တို႔ အမွဴးျပဳမႈေအာက္မွာ မႏၱေလးက ဆရာ ေရြျပည္ ဦးဘတင္၊ ဆရာဘကေလး၊ ဆရာၿငိမ္းစသူေတြ၊ ရန္ကုန္က ေဒၚေစာျမေအးၾကည္၊ ေဒၚေအာင္ၾကည္။ ဦးဟန္ပ စသူေတြ အပတ္တကုတ္ႆကးစား ျပဳစုခဲ့ၾကတဲ့ ကမၻာ့သေကၤတ နဲ႔ျမန္မာႀကိဳးသီခ်င္းဆိုတဲ့ စာအုပ္လည္း ထြက္မလာဘူး။ စာမူေတြ ေပ်ာက္မ်ား ေပ်ာက္ကုန္ ေလပလားပဲ။ ဗမာႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမွာ တခန္းတက႑ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ဆရာတို႔ေခတ္ က ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ားအတြက္ အထိမ္းအမွတ္ ဗိမာန္၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပတိုက္ဆိုတာကေတာ့ ေ၀လာေ၀း။ မႏၱေေလးက ရြာဟိုင္းသခၤ်ဳိင္း ကိုဖ်က္ ေတာ့ ဆရာ့ အုတ္ဂူေလးေတာင္ ေပ်ာက္ သြားတယ္။
အဆိုးဆံုးက ဒီေန႔ဂီတေလာကမွာ ျမန္မာသံေတြ ေပ်ာက္ကုန္မယ့္ ေဘးအႏၱရာယ္ႀကီးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတာပါပဲ။ ဂလိုဘယ္ လိုက္ေဇးရွင္း ေခတ္ႀကီးမွာ ဒီအႏၱရာယ္ကို ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး၊ သူမ်ားတိုင္းျပည္ေတြမွာ ဒီျပ၏နာကို အေလးအနက္ ထား၊ ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္၊ ဒါဟာ ဒီေခတ္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရး တာ၀န္တခု ျဖစ္ပါတယ္၊ နအဖလုပ္ေနသလို ပုဆိုးေတာင္ ရွည္၀တ္။ ေခါင္းေပါင္းေပါင္းၿပီး ေစာင္းေကာက္ကို တီးတာေလာက္နဲ႔ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းႏို္င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တမ်ိဳးသားလံုးကို လံႈ႔ေဆာ္ၾကၿပီးလုပ္ပါမွ ေတာ္ရံုက်မွာပါ၊ အခ်ိန္ေတြလြန္သြားရင္ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ဒီေန႔လို အေျခ အေနကိုသာ ဆရာၿငိမ္း ေတြ႔ရ ရင္ “ဦးေလးေမာင္ (ဦးစိန္ေဗဒါ)ေရျမင္လွည့္ပါဦး”။ “ကိုႀကီးတင္ (နန္းေတာ္ေရွ႔ ဆရာတင္)ေရ ကယ္ပါဦး”၊ “ဆရာေရႊတိုင္ၫြန္႔ေရ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လားခင္ဗ်” စသျဖင့္ တေၾကာ္ေၾကာ္ ျမည္တမ္းေနမလား မသိပါ။
ဒါမွမဟုတ္လည္း သူ႔ရဲ႕၀မ္းနည္းေၾကကြဲမႈကို ဖြဲ႔က်ဴးတဲ့ ဆင္ဖိုနီႀကီးတခုကို ႀကိတ္ၿပီးေရးဖြဲ႔ ေနေကာင္း ေရးဖြဲ႔ေနပါလိ္မ့္မယ္။
ဖိုးသံ (လူထု)
(မွတ္ခ်က္။ ။ စာေရးသူ အကိုဖိုးသံ(လူထု)ရဲ့ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးကို အမွတ္ တရ ျပန္လည္ေဖၚ ျပလိုက္တာပါ )
Sunday, 6 January 2008
သူ သို႔မဟုတ္ မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကား
Posted by HinLinPyin at 08:11
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment