Monday 10 December 2007

အမ်ဳိးသားေန႔

အဂၤလိပ္လိုေနရွင္နယ္ေဒး ဗမာလိုအမ်ဳိးသားေန႔ဆိုတာ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာ ကိုေဖာ္ၾကဴးတယ္လို႔ယူဆၾကတဲ့ေန႔ရက္ကို သတ္မွတ္ၾကတတ္တယ္။ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသားေန႔ဆို တာ ပီအာစီလုိ႔ အဂၤလိပ္လိုသိၾကတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏုိင္ငံ တည္ေထာင္တဲ့ေန႔၊ အေမရိ ကန္ေတြအတြက္က်ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕လြတ္လပ္ေရးေန႔ဟာ အမ်ဳိးသားေန႔ျဖစ္ျပန္ေရာ။ ေနာက္ တခါ ျပင္သစ္ေတြအတြက္က်ေတာ့ ျပင္သစ္ေတြရဲ႕ သုံးေရာင္ျခယ္အလံမွာ ေဖာ္ၾကဴးေနတဲ့ liberty/ equality၊ ေနာက္ fraternity ဆုိတဲ့လြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူညီမ်ွမႈ၊ ညီရင္းအကိုစိတ္ ဓာတ္ရွိမႈေတြက အႂကြင္းမဲ့ဘုရင္စံနစ္ေပၚ အႏုိင္ရလုိက္တဲ့ေန႔။ ဘုရင္မႏွစ္သက္တဲ့စာေတြေရး တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ဖမ္းထားေလ့ရွိတဲ့ ဘာစတီးအက်ဥ္းေထာင္ကို ၀င္စီးတဲ့ေန႔။ တနည္းအားျဖင့္

အႂကြင္းမဲ့စနစ္နဲ႔အုပ္စုိးမႈကို မခံႏုိင္လြန္းလို႔သူပုန္ထတဲ့ေန႔ပဲ။ အဲဒီေန႔ ကေန႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ေတာင့္တခ်က္ေတြကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးမဲ့ ျပင္သစ္ျပည္ႀကီးေမြးဖြားလာတယ္လို႔ ျပင္သစ္ေတြကယုံၾကည္ၾကတဲ့အတြက္ ဘာစတီးေန႔ဟာျပင္သစ္ေတြရဲ႕ အမ်ဳိးသားေန႔ျဖစ္လာ တယ္။ ျမန္မာျပည္အတြက္ေတာ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြ အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ႕ပညာေရးစနစ္ ကိုစဘိြဳင္းေကာက္လုပ္တဲ့ေန႔။ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ရယ္ ဆိုၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာသတ္မွတ္ လာၾကတဲ့့ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ဆယ္ရက္ေန႔ပဲ။ ဆိုေတာ့ ဒီေန႔ဟာအမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာ ဘယ္လိုေဆာင္သလဲဆိုတာကိုၾကည့္မယ္။ အမ်ဳိးသားေန႔ကို ေကာလိပ္ေက်ာင္း သားေတြ စသပိတ္ေမွာက္တဲ့ေန႔အျဖစ္သတ္မွတ္ဘို႔ စအဆုိျပဳတာ ေနရွင္နယ္ဦးျမင့္ လုိ႔သိၾက တဲ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကုိယ္စားလွယ္ ကိုျမင့္ပဲ၁။ အဲဒါေပမဲ့ တို႔ျမန္မာေတြမွာ ေနရွင္နယ္ ေဒး၊ အမ်ဳိးသားေန႔ရယ္ဆိုၿပီး ရွိသင့္တယ္လို႔ အဆိုသြင္းတာကေတာ့ န၀မအႀကိမ္ ဂ်ီစီဘီေအ အစည္းအေ၀းမွာ ကန္ႀကီးေထာင့္က ကို္ယ္စားလွယ္တေယာက္က အဆုိတင္သြင္းတာျဖစ္ တယ္၊ အဲဒိမွာတခ်ဳိ႕ကလဲ သီေပါဘုရင္နန္းက်တဲ့ေန႔၊ တခ်ဳိ႕ကလဲ ဦးဥတၱမေထာင္က်တဲ့ေန႔ကို သတ္မွတ္ရင္ေကာင္းမယ္ စသျဖင့္တင္ျပၾကတယ္၊ အဲဒိမွာ ေက်ာင္းသားကုိယ္စားလွယ္ ကုိျမင့္ က ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြ သပိတ္ေမွာက္တဲ့ေန႔ဟာျဖင့္ ပုိသင့္ေတာ္တယ္ဆိုၿပီး အၾကံျပဳ တာျဖစ္တယ္။ သူရဲ႕ ေၾကာင္းက်ဳိးျပဆိုခ်က္က မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္၊ ‘ယူနီဘာစတီ အက္ ဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္တဲ့ကိစၥဟာ အဂၤလိပ္ေခတ္တြင္ အဂၤလိပ္ၾသဇာအာဏာဥပေဒ ကို ပဌမဆုံးေတာ္လွန္ပုန္ကန္တဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္၊ တႏုိင္ငံလုံးကိုႏုိးၾကားထႂကြသတိရၿပီး ၀ံသာ ႏုရိကၡိတတရားထြန္းကားလာပါတယ္’ တဲ့၊၂
အေ၀းကေနလွမ္းၾကည့္မယ္။ အေပၚယံရွပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ ဟန္းတားပညာေရး၃ဥပေဒကို မေက်မနပ္ဘိြဳင္းေကာ့ လုပ္တဲ့ကိစၥဘဲ။ (တခ်ဳိ႕ စက္တင္ ဘာ လူထုအုံႂကြမႈကို ဆီေစ်းတက္တာမခံႏုိင္လို႔ ဆႏၵျပတဲ့ပဲြသက္သက္လုိ႔ ေယာင္တီး ေယာင္ ေတာင္ေျပာတာေတြနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္လို႔ေျပာရမလားဘဲ၊ ၾကားစကားခ်ပ္၊) ဒါေပမဲ့ သတိျပဳရမွာ က အဲဒိအခ်ိန္ကာလမွာ ျမန္မာေတြဟာ အဂၤလိပ္က အိႏၵိယေလာက္မသာဘူးဆိုတဲ့ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ေၾကာင့္ မခံခ်ိမခံသာျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္စႏုိးၾကားလာစခ်ိန္၊ ဦးဥတၱမႀကီးက ‘ကရက္ေဒါက္ျပန္သြား’ဆုိၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႔ဟိန္းေဟာက္တာကို သေဘာေခြ႔ေနတဲ့အခ်ိန္၊ မစၥတာေမာင္မႈိင္းအမည္ခံ ဆရာႀကီးဦးလြန္းက ေနာင္ေသာ္ ဟုမၼရူးဘက္ေတာ္သားေတြ ေကာင္းစားၾကပါလိမ့္လို႔ ၄ထုထိၾသဘာေပးေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ အဂၤလန္မွာေမြးတဲ့ အဂၤလိပ္ ထက္ပုိၿပီးလူမ်ဳိးႀကီးစိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့ ကုလားျပည္ေပါက္ အုိင္စီအက္စ္ဗ်ဴ႐ုိကရက္ ကရက္ေဒါက္ နဲ႔ အမ်ဳိးသားစိတ္ျပင္းထန္တဲ့ ျမန္မာ့အေရးလႈပ္ရွားသူေတြ၊ အဲ အဲဒိအခ်ိန္ကေတာ့ ၀ံသာႏုမ်ား ေပါ့ဗ်ာ။ ၀ံသာႏုအေရးလႈပ္ရွားသူေတြ တခ်ိန္မဟုတ္တခ်ိန္ ၿငိၾကမွာဘဲ၊ ဆိုေတာ့ႏုိင္ငံေရး ေနာက္ခံကိုၾကည့္ရင္ ဂ်ီစီဘီေအ၀ံသာႏုအသင္းႀကီးရဲ႕ ဟုမၼ႐ူးေတာင္းဆိုခ်က္နဲ႔ အုိင္စီအက္စ္ ဗ်ဴ႐ုိကရက္ ကရက္ေဒါက္အစိုးရရဲ႕ အဂၤလိပ္ၾသဇာခံသက္သက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔အားၿပိဳင္ေနၾက တာေတြ႔ရမယ္။ အဲ့ဒိအားၿပိဳင္မႈဟာ ေကာလိပ္ပညာေရးမွာလာကူးစက္သြားၿပီး ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက သူတို႔နယ္ပယ္မွာ စတုိက္ပဲြ၀င္ၾကရာကေန သမုိင္း၀င္ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ဆယ္ရက္ေန႔ဆိုတာ ေပၚလာတာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ ကုိျမင့္ေျပာသလို ယူနီဘာစတီဘိြဳင္းေကာ့ဟာ အဂၤလိပ္ၾသဇာအာဏာဥပေဒကို ပထမဆုံး ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈပဲ။ ဒီေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈမွာ ၀ံသာႏုအေရးလႈပ္ရွားသူေတြက အဂၤလိပ္ အစုိးရမင္းေတြကို ဘာကိုျပလုိက္သလဲဆိုေတာ့ ေဟ့ မင္းတို႔သင္ေပးမွ တို႔စာတတ္မွာ မဟုတ္ ဘူး။ ဒုိ႔လူမ်ဳိးမွာ ကုိယ့္လူမ်ဳိးကုိယ္သင္ေပးႏုိင္တဲ့ စာေတြရွိတယ္။ မင္းတို႔သင္မွ ဒို႔စာတတ္မွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီးအားနဲ႔မာန္နဲ႔ေႂကြးေၾကာ္လုိက္တာဘဲျဖစ္တယ္၊ ေျပာေျပာဆုိဆုိပဲ အမ်ဳိးသား ေကာလိပ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ေပၚလာတယ္။ ဒီခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေပၚလာတဲ့ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ အဲဒိေကာလိပ္၊ ေက်ာင္း ေတြမွာ သင္ၾကားေပးတဲ့စာေတြကိုၾကည့္ရင္ တို႔လူမ်ဳိးဟာ သူမ်ားႏွာေခါင္းေပါက္နဲ႔မွ ရပ္တည္ ႏုိင္မဲ့လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ျပခ်င္တဲ့ေစတနာက လႊမ္းမုိးေနတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေတြ႔ ႏုိင္တယ္။ ဗမာရာဇ၀င္၊ ဗမာစာေပကို ဗမာေတြ ဂုဏ္ယူတတ္ေအာင္ရည္ရြယ္ၿပီး သင္ေပးတာ ျဖစ္တယ္။ သင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဟာ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မွန္ဆိုတာထက္ လူမ်ဳိးျခားေအာက္ ေရာက္ေနတဲ့ ကိုယ့္လူမ်ဳိးကုိယ္ ဂုဏ္ယူစိတ္ရွိလာဘို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီေက်ာင္းေတြကို တည္ေထာင္ၾကတာျဖစ္တယ္။ ကုိယ့္လူမ်ဳိးခ်င္း႐ုိင္းပင္ရမယ္၊ သူမ်ားအားမကိုးဘဲ ကုိယ့္အေရး ကို ကုိယ့္ဘာသာ ကိုယ္အားကုိးရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ဒီေနရာမွာအထင္အရွားေတြ႔ ႏုိင္ တယ္။ ေ၀းေ၀းမၾကည့္နဲ႔ ဆရာႀကီးမႈိင္းရဲ႕ ေဟာဒိစာခ်ဳိးေလးမွာ ဒီစိတ္ဓာတ္ဟာအထင္းသားပဲ။ ဘယ္ေလာက္ အားမာန္ျပည့္သလဲဆိုတာ ရြတ္ၾကည့္။
‘အေနာက္ဂုိက္နဲ႔ အတူတညီမကြာႂကြားၾကေစဘို ့
(အို - ေဘဒါရီရဲ႕) ေျမႇာက္လုိက္မကဲြ ့ေမာက္လုိက္မဟဲ့လို ့
ေဆာက္လုိက္မဲ့ ယူနီဘာစတီေတြအမ်ား’ ၅ တဲ့၊

အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ေထာင္ၿပီ၊ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြဖြင့္ၿပီဆိုရင္ဘဲ ဆရာႀကီးဦးလြန္းဟာ သူရိယသတင္းစာကေနထြက္ၿပီး အခမဲ့စာလာသင္ေပးတယ္။ ေနာက္ဦးဘခ်ဳိ၊ ဦးဘလြင္တို႔ ဟာလဲ အစိုးရေက်ာင္းအုပ္ေတြအျဖစ္ကထြက္ၿပီး အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြ မွာပညာဒါနလာျဖန္႔ ၾကတယ္။ အလားတူပဲ၊ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္၊ ဦးဖုိးၾကားတို႔ဟာလဲ တုိင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြမွာ လာ၀ုိင္းၾကသူေတြျဖစ္တယ္။ ဟုမၼ႐ူးအေရးဆိုသူေတြ၊ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းတည္ေထာင္သူေတြဆီက ေပၚထြက္လာတဲ့ ေနာက္အခ်က္တခ်က္ကေတာ့ အဂၤလိပ္ အစုိးရဟာ ဒို႔ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေနပင္ေနေသာ္ျငားလဲ ဒို႔တကယ္အလိုရွိတာက အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ မ ဟုတ္ဘူး၊ အဂၤလိပ္မအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတာကိုဘဲ ဒို႔အလုိရွိတယ္ဆိုတာဘဲ။ ေနာက္ ပုိင္း အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြ ပ်က္ရွာေပမဲ့ အမ်ဳိးသားေန႔ကေန အရင္းခံလုိက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ကေတာ့ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြကေန တုိင္းျပည္အတြက္အားထားရမဲ့ သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔ မ်ဳိးဆက္ သခင္လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ထိရွင္သန္ခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ တခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္။ အမ်ဳိးသားေန႔ဟာ ကုိယ့္တုိင္းကုိယ့္ျပည္ရယ္လို႔ေပၚလာဘို႔ ႀကိဳးပမ္းမႈရဲ႕ အစတဲ့။

သူူရိန္ေက်ာ္ေဇာ

၁ ။ တုိက္စုိး ဂ်ဴဘလီေဟာ
၂ ။ ၎
၃ ။ ပညာမင္းႀကီး မက္သယူးဟန္းတားရဲ႕ ရန္ကုန္ယူနီဘာစီတီအက္ဥပေဒ
၄ ။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း ေဒါင္းဋီကာ
၅ ။ သခင္ကို္ယ္ေတာ္မႈိင္း ေမ်ာက္ဋီကာ (၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ယူနီဘာစီတီသပိတ္)

No comments: