၂၀၀၈ခုႏွစ၊ မတ္ ၂၃။
ကိုဟိုဒင္းေရ -
စိုင္းထီးဆိုင္တေယာက္ ဆံုးရွာျပန္ပါေရာ့လားဗ်ာ။ တေန႔ကပဲ က်ေနာ္နဲ႔မိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔ အီးေမးလ္အျပန္အလွန္ေရးၾကရင္း
တကယ့္ဂီတ အႏု ပညာသည္စစ္စစ္ျဖစ္တဲ့သူက - ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကိုဆံုးသြားတာ။ ဘယ္သူမွဂုဏ္ျပဳစာမေရးၾကဘူး။
ျပည္တြင္းမွာလည္း မေရးၾကဘူးလုိ႔ ၀မ္းနည္းေဒါသနဲ႔ေျပာ ပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း သူ႔ခံစားမႈကိုကိုယ္ခ်င္းစာမိတာနဲ႔ ငိုင္က်သြားမိတယ္။ ဟုတ္တယ္ဗ်ာ။ သူနဲ႔မတိမ္းမယိမ္းကြယ္လြန္ၾကတဲ့ ေအ၀မ္းစိုးျမင့္။ ကိုေလးၫြန္႔ စသျဖင့္ အစားထိုးမရတဲ့ပညာရွင္ေတြ ကြယ္လြန္တာဟာလည္းတကယ္ကို ၀မ္းနည္းစရာပဲ။ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲမွာ (ရင္ထဲမွာလုိ႔လဲ ဆိုႏိုင္ပါတယ္) သူတို႔ကို ဂုဏ္ျပဳ တဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတေစာင္ေလာက္ ေရးခ်င္လိုက္တာလုိ႔ ေပၚပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ကသူတို႔အေၾကာင္းကို သူမ်ားတကာထက္ ပိုသိတာလဲမဟုတ္၊ သူတို႔ပညာ ကိုလဲ လိုက္မီတာမဟုတ္ပဲနဲ႔။ ေရးလိုက္ပါမွ ေယာအတြင္း၀န္ဦးဘိုးလိႈင္ရဲ႕စာကို ငတာက ခ်ီးက်ဴးတာမ်ဳိးျဖစ္ေနမွာစိုးလုိ႔ မေရးခဲ့ဘူးလုိ႔ အဲဒီမိတ္ေဆြကို ျပန္ေျပာ လိုက္မိပါတယ္။ အခုေတာ့သူတို႔ေနာက္ကို ထက္ျမက္တဲ့ ဂီတာပညာရွင္ေနာက္တေယာက္ လိုက္သြားပါျပန္ေကာလားဗ်ာ။
သူကြယ္လြန္တဲ့သတင္းကို ေက်ညာၿပီးေနာက္ ေရဒီယိုေတြကေနသူ႔ရဲ႕ ‘ေနရစ္ေတာ့ကြယ္၊ သြားေတာ့မယ္’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ဖြင့္ေပးေတာ့ က်ေနာ္ ျဖင့္မ်က္ရည္က်လုတဲတဲ ေငးေနမိ။ ျပန္သတိရေနမိတယ္။ သတိရဆို က်ေနာ့္ဘ၀ရဲ႕အႀကီးမားဆံုး အေျပာင္းအလဲႀကီးတခု ျဖစ္ေပၚေနတုန္းမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘ၀ အတြင္း၀င္ေရာက္လာတဲ့ သီခ်င္းမ်ားနဲ႔ေတးသံရွင္ေပကိုး။ ဘယ္လိုမွ ေမ့မရတဲ့ ေန႔ရက္မ်ားနဲ႔ ေမ့မရတဲ့သီခ်င္းမ်ားေလ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္က။
ခင္ဗ်ားလည္းသိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ့္လူငယ္ဘ၀ဟာ သာမန္လူ႔ေလာကမွာတယ္ၿပီးေနရတာမွမဟုတ္တာ။ ေထာင္ထဲနဲ႔ ေတာထဲမွာျဖတ္သန္းရတဲ့ ကာလကပိုမ်ားတဲ့ဥစဏာ။ ဒီလိုနဲ႔ တခါေတာ့ခင္ဗ်ားတို႔ သိၾကတဲ့အတိုင္း ပစၥ ႏၱရစ္အရပ္မွာ က်ေနာ္ကာလ တခုသြားေနလိုက္ရတယ္။ အဲဒီကျပန္ေရာက္လာေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္ထဲေရာက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ေခတ္ေပၚစတီရီယိုေတး ေတြကိုၾကားရတာကိုးဗ်။ ေထာင္ျပင္ကေန လြင့္ပ်ံလာတဲ့ေလာ္သံေတြကေပါ့။ က်ေနာ္ ျဖင့္ ဟာ - ငါ့နားမ်ားမွားတာလား။ ဘာသာျခား သီခ်င္းေတြ လြင့္ေနတာလား။ ဂီတကလည္း ဆန္းခ်င္တိုင္းဆန္း။ စာသားေတြကလည္း မပီပဲကိုးဗ်။ ယဥ္ေက်းမႈ ခ်င္း ေဆာင့္မိတာလုိ႔ ဆိုရမလားမသိပါဘူး။ ေခါင္းကိုခ်ာလပတ္လည္ ရမ္းသြားတာပဲ။ အဲဒီေနာက္ အိမ္ျပန္ေရာက္မွ ႏွမနဲ႔ညီကိုေမးၾကည့္ၿပီး သူတို႔ ေျပာျပလုိ႔သိရ တယ္။ ေအာ္ - ဒါစတီရီယိုေတး ဆိုတာတဲ့လားေပါ့။ ႏို႔ေပမဲ့ ကိုယ့္နားနဲ႔စိမ္းလြန္းလုိ႔ က်ေနာ္က အလွမ္းေ၀းေ၀း မွာပဲေနလိုက္မိတယ္။ တပုဒ္မွ စိတ္မ၀င္စားခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအထဲမွာ ထူးထူးျခားျခားခၽြန္ထြက္ေနတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကိုေတာ့ သတိထားလိုက္မိတယ္။ အဲဒါက မနက္ကေန ေန၀င္အထိ ဆိုရမေလာက္နီးပါး ၾကားေနရတဲ့သီခ်င္းက “မႏၱေလးေရာက္ရွမ္းကေလး တေယာက္” ဆိုတဲ့သီခ်င္း။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္အိမ္ကိုစြန္႔ခြာရေရာ။ မိဘေမာင္ႏွမနဲ႔ ေဆြမ်ဳိးမိတ္ေဆြေတြကို ခြဲခြာရေရာ။ ရွမ္းျပည္နယ္က ေတာင္တန္းေတြေပၚ ေရာက္ သြားတယ္။ ရွမ္း၊ ပအို႔၊ ေတာင္သူ၊ လီေရွာ၊ အင္းသား၊ ဓႏုစတာေတြ ေနထိုင္တဲ့ေတာင္တန္းေတြ၊ လြင္ျပင္ေတြမွာေပါ့ဗ်ာ။ အိုးစည္သံ။ လင္းကြင္းသံေတြၿမိဳင္လွတဲ့။ အဲ - မဟုတ္ဘူးဗ်။ အိုးစည္သံ - လင္းကြင္းသံဆိုတာက ပြဲလမ္းက်မွၾကားရတာ။ ၀ါတြင္းဆြမ္းကပ္ဖို႔ အဖိတ္ေန႔မွာလည္းၾကားရတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ အမ်ားဆံုးၾကားရတာဟာ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ စိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြပဲဗ်ဳိ႕။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက၊ ဘယ္လူမ်ဳိးေတြအၾကားေရာက္ေရာက္ ကာလသား။ ကာလသမီးေတြဟာ ကက္ဆက္ပါလာသူကို စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔စိုင္းေမာ္၀္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြဖြင့္ခိုင္းၾကတာပဲ။ လား႐ိႈးသိန္းေအာင္တို႔ ဘာတို႔လည္းႀကိဳက္ၾကပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ေယာက္၊ အထူးသျဖင့္ စိုင္းထီးဆိုင္ေလာက္ေပၚျပဴလာျဖစ္တာ ဘယ္သူ႔မွမေတြ႔ရေပါင္ဗ်ာ။
ပအို႔အမ်ဳိးသားေတြမွာ အပ်ိဳလည္တယ္ဆိုတဲ့ ဓေလ့ရွိတာကိုးဗ်။ အပ်ိဳလည္တယ္ဆိုတာ ထူးထူးျခားျခားေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ တေန႔လံုး သနပ္ဖက္ျခံ။ ၾကက္သြန္ခင္းထဲမွာ အလုပ္လုပ္ၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ ညမွာအပ်ိဳေလးေတြရွိတဲ့အိမ္ေတြကိုသြားၿပီး မီးဖိုေရွ႔မွာထိုင္၊ ေလကန္ၾကတာကိုးဗ်။ မီးဖိုဆိုတာက အိမ္ရဲ႕အဓိက အခန္း။ ဧည့္ခန္းႀကီးထဲမွာရွိတာပါ။ ေနာက္ၿပီးကာလသားနဲ႔ ကာလသမီး တေယာက္ခ်င္းစကားေျပာတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္ရွင္အပ်ိဳကလာသမွ် ကာလသားကို ဧည့္ခံစကားေျပာရတာပါ။ ေျပာတာက တဖက္ကအလုပ္လုပ္ရင္း တဖက္ကေျပာတာပါ။ ဥပမာၾကက္သြန္ခ်ိန္ဆိုရင္ ၾကက္သြန္မ်ဳိးေတြကို စိုက္ဖို႔အတြက္ ဥေတြက ေန အေျမႇာင္းေတြအျဖစ္ေခၽြၾကရတယ္။ အိမ္ရွင္မိန္းကေလးက သူ႔အိမ္ကမ်ဳိးေတြကိုေခၽြ။ လာတဲ့ကာလသားေတြကလည္း ကိုယ္ယူလာတဲ့ ကိုယ့္အိမ္ကၾကက္သြန္ မ်ဳိးေတြကိုေခၽြ။ အဲဒီလိုေလကန္ၾကတာပဲဗ်။ အဲ။ ထူးျခားတဲ့ထံုးစံတခုက ကာလသားေတြက ေကာင္မေလးေတြကို နင္ငါ့ကိုႀကိဳက္သလားလုိ႔ေမးရင္ ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ ျပန္ေျဖရတယ္ဗ်။ မႀကိဳက္ဘူးလုိ႔မေျဖရဘူး။ ဒါေပမဲ့ဒီလိုစကား၀ိုင္းမွာ ေျပာတာကို ဘယ္သူမွအတည္မယူရဘူးေလ။ သူတို႔ထံုးစံပဲ။ ခုနကေျပာေနတာနဲ႔ ျပန္ဆက္ ရရင္ အဲဒီလိုအပ်ိဳလည္ၾကရာမွာ တတ္ႏိုင္တဲ့ကာလသားမ်ားက ကက္ဆက္ေလးေတြ သယ္သြားၾကတာကိုးဗ်။ ၿပီးမွအပ်ိဳေရွ႕မွာဖြင့္ျပ။ နားေထာင္ၾက။ ထင္ျမင္ ခ်က္ေပးၾကေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ၾကက္သြန္ထည့္တဲ့ ပလိုင္းေတြထဲမွာ ကက္ဆက္ေခြေတြနဲ႔ ဓာတ္ခဲအသစ္ အေဟာင္း။ တပတ္ရစ္၊ ဓာတ္ခဲ မ်ဳိးစံုပါလာ တတ္သဗ်။ လက္တဖက္မွာေတာ့ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေပါ့ဗ်ာ။ မိုးရြာရြာ။ ႏွင္းက်က်အဲဒီစတိုင္က မေပ်ာက္ဘူးဗ်။ အဲဒီလို ညေတြမွာ ဖြင့္တဲ့သီခ်င္းေတြကေတာ့ စိုင္းထီးစို္င္၊ စိုင္ေမာ၀္တို႔ရဲ႕ ဟာေတြေပါ့ဗ်။
က်ေနာ္က။ အဲဒီတုန္းကတိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔တဖြဲ႔နဲ႔အတူေန။ အတူစား။ အတူလႈပ္ရွားေနတာဆိုေတာ့ ရြာတကာလွည့္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္အ လုပ္ေတြ လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီက်ေနာ္တို႔ရဲ႕အဖြဲ႔မွာ ေသနတ္လိုပဲ မပါမျဖစ္ပါေလ့ရွိတာက ကက္ဆက္နဲ႔ ကက္ဆက္ေခြေတြပဲဗ်။ သူတို႔ကေဒသခံလူထု။ အထူး သျဖင့္ လူငယ္ပိုင္းေတြနဲ႔စကားေျပာၿပီးရင္ ကက္ဆက္ေလးဖြင့္။ ေထြရာေလးပါး ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီအခါမွာ ကာလသားေတြက ဘာသီခ်င္းရွိသလား။ ဘယ္သီ ခ်င္းေလးဖြင့္ပါအုန္း စသျဖင့္ေျပာၾက ေတာင္းဆိုၾကတာ။ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔စိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ။ ေနာက္ၿပီးက်ေနာ္တို႔တေတြ တေတာင္ကေနတေတာင္၊ တရြာကေနတရြာ သြားၾကေတာ့လည္း လက္ထဲပါလာတဲ့ကက္ဆက္က သူတို႔သီခ်င္းေတြပဲ ထြက္ေနတာကိုးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္အဖို႔ ရွမ္းျပည္နယ္က ဒီေတာ။ ဒီေတာင္၊ ဒီေျမာင္၊ ဒီစမ္းေတြနဲ႔ ဒီသီခ်င္းေတြဟာ ခြဲလုိ႔မရဘူးျဖစ္သြားတယ္။ ေလွစီးရင္း။ ျမင္းစီးရင္း ဒီသီခ်င္းေတြနဲ႔လြင့္ေမ်ာခဲ့ရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ တခါတေလကိုယ္က သူတို႔စကားနားမလည္လုိ႔ ကိုယ့္ကိုရြာထဲက အိမ္တအိမ္မွာ ေသနတ္တလက္၊ ကက္ဆက္တလံုးနဲ႔ ထားခဲ့တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတယ္။ ကက္ဆက္နဲ႔ထားခဲ့တယ္ဆိုတာထက္ ထီးဆိုင္တို႔စိုင္ေမာ၀္တို႔နဲ႔ ထားခဲ့တယ္ဆိုရင္ပိုမွန္မယ္ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ္အဲဒီေနရာေတြကိုခြာရတဲ့အခါမွာ သူတို႔သီခ်င္းေတြေခါင္းထဲရင္ထဲမွာ စြဲကပ္ၿပီးပါလာတာေပါ့။ အဲဒါလည္းၾကာသြားၿပီ။
အခုေတာ့က်ေနာ့္လက္ထဲမွာ ေသနတ္မရွိေတာ့ဘူး။ ရင္ထဲမွာစိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕သီခ်င္းေတြေတာ့ရွိေနတယ္။
ယာေတာကသာေျဗာ
Monday, 5 May 2008
အေ၀းက ေပးစာတေစာင္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment