Monday 26 May 2008

နာဂစ္၊ ဗီသိုဗင္ႏွင့္ကဗ်ာ

ႏုိင္ငံအတြက္ရင္နာတယ္
(ကဗ်ာဆရာ၀င္းတင့္ထြန္းကိုယ္တိုင္ရြက္ဆိုထားသည္)
အသံဖုိင္ယူရန္

အျပည့္အစံုသို႔...

Wednesday 21 May 2008

Nargis & Neglect

အျပည့္အစံုသို႔...

Tuesday 20 May 2008

အေမ.... ၊ နာဂစ္ႏွင့္ မုန္တိုင္းဒဏ္ခံ ဇာတိၿမိဳ႕ကေလး

ညႊန္းဆက္

အေမ .....
အခုဆို က်ေနာ့္ဇာတိၿမိဳ႕ကေလးကို က်ေနာ္ ျပန္မေရာက္ႏိုင္ခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္မက ၾကာခဲ့ပါၿပီေကာ။ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က အေမရိုက္ၿပီး အတင္းပို႔ခဲ့ရတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးေရာ ရွိေသးသလားအေမ။ ေက်ာင္းေရွ႕က ကုကၠိဳလ္ပင္တန္းကေတာ့ က်ေနာ္ရွိကတည္းက သူတို႔ ခုတ္ ပစ္လိုက္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္မွတ္မိေနပါတယ္။ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီး အၿပီးမွာေနာ္။ အေမ မွတ္မိတယ္မလား။ အဲဒီတုန္းက အေမက ေၾကာက္လိုက္တာ တုန္ေနတာပဲ။ ---(ႏွိပ္ၿပီးဆက္သြားပါ)---

အျပည့္အစံုသို႔...

Thursday 15 May 2008

Burma's Non-Political Flood

(Pls forward this poem to the world)

Water, water, all around me
But I am so..so… thirsty.
Here, there, human bodies' everywhere
But none alive accompany me and share.
And I look at myself
Broken hopes and empty handed.
And I look further around
Just like a post heavy-battled ground.
Wild cyclone has wiped all things down.

Where are those kids from innocent playground?
Where are students in the green and white uniform?
Where is my town always singing along country rock songs?
Where are my mates who search for freedom and independent?
Where are those local chicks with new-leaf-color lips?
Where are those parents with a too busy habit?

All my questions disappear,
All my answers whisper…and whisper.
Collaborated disaster of the nature and the dictator!

And I constantly hear voices from my empty stomach
Asking me food, forcing me speak out and stand up.
I silently speak with my loudest, to the entire world
Then mankind's sympathies come and knock my door.

Let me now open my door
'Cause those sympathies will help to fix my wounded floor.
Let me invite them with an open heart
'Cause those sympathies will help my life reconstruct.

Hello Mr. Militarists,
Your guns are currently useless,
My demands are urgently needed,
Here, I'm alive, not a corpse yet,
Neither much time left.
Together, let's work out as a nice diplomat!

(Dedicated To My Mother And People Of Burma Who Lost Lives And Who Are Hardly Survived Under Both Natural And Political Weathers!)

အျပည့္အစံုသို႔...

Saturday 10 May 2008

ေဒါသျမစ္တစင္း၏ ေသတမ္းစာ.................

ကိုေ၀လင္း















ေဟာဟုိမွာ
ဓနိေတာ၊ လမုတန္းနဲ ့
ေခ်ာင္းတုိ ၊ေခ်ာင္းခြေတြကေပါ
ျမစ္အဏၰ၀ါတေၾကာ
ေဗဒါေတြတင္ေမ်ာေနၾကတာမဟုတ္ဘူးေလ။

ေရေမ်ာျပီး ကမ္းလာတင္္ၾက
ထင္းေခ်ာင္းသစ္တိုသစ္စ
အဲဒါေတြသည္ပင္လည္းမက
သဘာ၀လည္းမက်စြာ။

သည္မွာေလ
အျပာစ အနီ စ အ၀ါစ
အ၀တ္စပါေလရံု သာသာ
၀ိညာဥ္မဲ့ကို္ယ္ခႏၶာ
သၿဂၤဳိလ္မယ့္သူကိုရွာ
မင္းတုိ ့ငါတို႔ လုိပါ
လူသားအသက္ေတြ
ေထာင္ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာ။

သူတို႔အတြက္မွာ
စ်ာပနေတးသံဆိုတာမရွိ
ေၾကးစည္သံမရွိ
ေခြးအူသံလည္းမရွိ
ေရခ်မ္းအိုးငယ္ေလးေတြလည္းမရွိ
ဆြမ္းသြပ္မယ့္လူလည္းမရွိ
ေဆြလံုးကြ်တ္
မ်ိဳးလံုးကြ်တ္
ရြာလံုးကြ်တ္မ်ွ
သည္ေျမေပၚက
လြင့္ပါး ပ်က္သုဥ္းၾက
ေနာက္ဆံုးဘ၀ကူးခရီး
အေႏွာင္အဖြဲ ့ေတြ ကာဆီး။

အစိုးရလုပ္သူကိုယ္တုိင္က
တာ၀န္မဲ့မဲ့ ေျပာထား
မျပည့္မစံုသတင္းစကား
၀ိုး၀ါး ေထြအင္္
မုန္တိုင္းဒဏ္လြတ္ေလနိုးနိုး ထင္
မိသားစု၀င္ေတြ
တေယာက္လက္တေယာက္တြဲ
ႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ေႏွာင္တည္း
ေသပြဲႀကီး ၀င္ရရွာ
ရင္နင့္စရာျမင္ကြင္း
ျမစ္တစ္စင္းလံုး
ျပည့္လုလု.....။

ပစၥကၡ
တို ့သမိုင္းမွာ
မင္းမဲ့၊ တရားမဲ့
တိုင္းျပည္ဘ၀
ဒီေလာက္ နိမ့္က်
တရံတခါ
ရာဇ၀င္ေတြလည္းမရိုင္းခဲ့ပါဘူး ကြာ ။

တာ၀န္မဲ့မဲ့
သစၥာပ်က္
နင္
ဟဲ ့ အစိုးရ
ဆႏၵ ကန္႕ကြက္မဲ
ျဖဳတ္နိုင္ခြင့္သည္ တခါလြဲ
ဘဒၵ သံသရာထဲမွာ
တို ့
၀ိညာဥ္ေတြ
မလြတ္မကြ်တ္ရင္ ေနပါေစ..............

က်န္ရစ္သူတို႔ေရ
ဒို ့တေတြ အတြက္ေလ
အမွ်ေ၀ မေနနဲ ့
လက္စားသာ ေခ်လွည့္ၾကေတာ့။ ။

ကိုေ၀လင္း
(၁၀၊ ၅၊ ၂၀၀၈)
မွတ္ခ်က္။ ။ေဒါင္းအိုးေ၀၊အတြဲ(၁)၊အမွတ္(၆)၊ဧၿပီ၊ေမ၊ဂၽြန္ စာအုပ္တြင္
ပံုႏွိပ္ေဖၚျပမည့္ ကဗ်ာျဖစ္ပါသည္။




အျပည့္အစံုသို႔...

ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္

-(၃/၂၀၀၈)၊ (၁၀-၅-၂၀၀၈) ---ႏွိပ္ပါ---

အျပည့္အစံုသို႔...

Monday 5 May 2008

အေ၀းက ေပးစာတေစာင္

၂၀၀၈ခုႏွစ၊ မတ္ ၂၃။
ကိုဟိုဒင္းေရ -
စိုင္းထီးဆိုင္တေယာက္ ဆံုးရွာျပန္ပါေရာ့လားဗ်ာ။ တေန႔ကပဲ က်ေနာ္နဲ႔မိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔ အီးေမးလ္အျပန္အလွန္ေရးၾကရင္း
တကယ့္ဂီတ အႏု ပညာသည္စစ္စစ္ျဖစ္တဲ့သူက - ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကိုဆံုးသြားတာ။ ဘယ္သူမွဂုဏ္ျပဳစာမေရးၾကဘူး။
ျပည္တြင္းမွာလည္း မေရးၾကဘူးလုိ႔ ၀မ္းနည္းေဒါသနဲ႔ေျပာ ပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း သူ႔ခံစားမႈကိုကိုယ္ခ်င္းစာမိတာနဲ႔ ငိုင္က်သြားမိတယ္။ ဟုတ္တယ္ဗ်ာ။ သူနဲ႔မတိမ္းမယိမ္းကြယ္လြန္ၾကတဲ့ ေအ၀မ္းစိုးျမင့္။ ကိုေလးၫြန္႔ စသျဖင့္ အစားထိုးမရတဲ့ပညာရွင္ေတြ ကြယ္လြန္တာဟာလည္းတကယ္ကို ၀မ္းနည္းစရာပဲ။ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲမွာ (ရင္ထဲမွာလုိ႔လဲ ဆိုႏိုင္ပါတယ္) သူတို႔ကို ဂုဏ္ျပဳ တဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတေစာင္ေလာက္ ေရးခ်င္လိုက္တာလုိ႔ ေပၚပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ကသူတို႔အေၾကာင္းကို သူမ်ားတကာထက္ ပိုသိတာလဲမဟုတ္၊ သူတို႔ပညာ ကိုလဲ လိုက္မီတာမဟုတ္ပဲနဲ႔။ ေရးလိုက္ပါမွ ေယာအတြင္း၀န္ဦးဘိုးလိႈင္ရဲ႕စာကို ငတာက ခ်ီးက်ဴးတာမ်ဳိးျဖစ္ေနမွာစိုးလုိ႔ မေရးခဲ့ဘူးလုိ႔ အဲဒီမိတ္ေဆြကို ျပန္ေျပာ လိုက္မိပါတယ္။ အခုေတာ့သူတို႔ေနာက္ကို ထက္ျမက္တဲ့ ဂီတာပညာရွင္ေနာက္တေယာက္ လိုက္သြားပါျပန္ေကာလားဗ်ာ။
သူကြယ္လြန္တဲ့သတင္းကို ေက်ညာၿပီးေနာက္ ေရဒီယိုေတြကေနသူ႔ရဲ႕ ‘ေနရစ္ေတာ့ကြယ္၊ သြားေတာ့မယ္’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ဖြင့္ေပးေတာ့ က်ေနာ္ ျဖင့္မ်က္ရည္က်လုတဲတဲ ေငးေနမိ။ ျပန္သတိရေနမိတယ္။ သတိရဆို က်ေနာ့္ဘ၀ရဲ႕အႀကီးမားဆံုး အေျပာင္းအလဲႀကီးတခု ျဖစ္ေပၚေနတုန္းမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘ၀ အတြင္း၀င္ေရာက္လာတဲ့ သီခ်င္းမ်ားနဲ႔ေတးသံရွင္ေပကိုး။ ဘယ္လိုမွ ေမ့မရတဲ့ ေန႔ရက္မ်ားနဲ႔ ေမ့မရတဲ့သီခ်င္းမ်ားေလ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္က။
ခင္ဗ်ားလည္းသိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ့္လူငယ္ဘ၀ဟာ သာမန္လူ႔ေလာကမွာတယ္ၿပီးေနရတာမွမဟုတ္တာ။ ေထာင္ထဲနဲ႔ ေတာထဲမွာျဖတ္သန္းရတဲ့ ကာလကပိုမ်ားတဲ့ဥစဏာ။ ဒီလိုနဲ႔ တခါေတာ့ခင္ဗ်ားတို႔ သိၾကတဲ့အတိုင္း ပစၥ ႏၱရစ္အရပ္မွာ က်ေနာ္ကာလ တခုသြားေနလိုက္ရတယ္။ အဲဒီကျပန္ေရာက္လာေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္ထဲေရာက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ေခတ္ေပၚစတီရီယိုေတး ေတြကိုၾကားရတာကိုးဗ်။ ေထာင္ျပင္ကေန လြင့္ပ်ံလာတဲ့ေလာ္သံေတြကေပါ့။ က်ေနာ္ ျဖင့္ ဟာ - ငါ့နားမ်ားမွားတာလား။ ဘာသာျခား သီခ်င္းေတြ လြင့္ေနတာလား။ ဂီတကလည္း ဆန္းခ်င္တိုင္းဆန္း။ စာသားေတြကလည္း မပီပဲကိုးဗ်။ ယဥ္ေက်းမႈ ခ်င္း ေဆာင့္မိတာလုိ႔ ဆိုရမလားမသိပါဘူး။ ေခါင္းကိုခ်ာလပတ္လည္ ရမ္းသြားတာပဲ။ အဲဒီေနာက္ အိမ္ျပန္ေရာက္မွ ႏွမနဲ႔ညီကိုေမးၾကည့္ၿပီး သူတို႔ ေျပာျပလုိ႔သိရ တယ္။ ေအာ္ - ဒါစတီရီယိုေတး ဆိုတာတဲ့လားေပါ့။ ႏို႔ေပမဲ့ ကိုယ့္နားနဲ႔စိမ္းလြန္းလုိ႔ က်ေနာ္က အလွမ္းေ၀းေ၀း မွာပဲေနလိုက္မိတယ္။ တပုဒ္မွ စိတ္မ၀င္စားခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအထဲမွာ ထူးထူးျခားျခားခၽြန္ထြက္ေနတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကိုေတာ့ သတိထားလိုက္မိတယ္။ အဲဒါက မနက္ကေန ေန၀င္အထိ ဆိုရမေလာက္နီးပါး ၾကားေနရတဲ့သီခ်င္းက “မႏၱေလးေရာက္ရွမ္းကေလး တေယာက္” ဆိုတဲ့သီခ်င္း။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္အိမ္ကိုစြန္႔ခြာရေရာ။ မိဘေမာင္ႏွမနဲ႔ ေဆြမ်ဳိးမိတ္ေဆြေတြကို ခြဲခြာရေရာ။ ရွမ္းျပည္နယ္က ေတာင္တန္းေတြေပၚ ေရာက္ သြားတယ္။ ရွမ္း၊ ပအို႔၊ ေတာင္သူ၊ လီေရွာ၊ အင္းသား၊ ဓႏုစတာေတြ ေနထိုင္တဲ့ေတာင္တန္းေတြ၊ လြင္ျပင္ေတြမွာေပါ့ဗ်ာ။ အိုးစည္သံ။ လင္းကြင္းသံေတြၿမိဳင္လွတဲ့။ အဲ - မဟုတ္ဘူးဗ်။ အိုးစည္သံ - လင္းကြင္းသံဆိုတာက ပြဲလမ္းက်မွၾကားရတာ။ ၀ါတြင္းဆြမ္းကပ္ဖို႔ အဖိတ္ေန႔မွာလည္းၾကားရတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ အမ်ားဆံုးၾကားရတာဟာ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ စိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြပဲဗ်ဳိ႕။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက၊ ဘယ္လူမ်ဳိးေတြအၾကားေရာက္ေရာက္ ကာလသား။ ကာလသမီးေတြဟာ ကက္ဆက္ပါလာသူကို စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔စိုင္းေမာ္၀္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြဖြင့္ခိုင္းၾကတာပဲ။ လား႐ိႈးသိန္းေအာင္တို႔ ဘာတို႔လည္းႀကိဳက္ၾကပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ေယာက္၊ အထူးသျဖင့္ စိုင္းထီးဆိုင္ေလာက္ေပၚျပဴလာျဖစ္တာ ဘယ္သူ႔မွမေတြ႔ရေပါင္ဗ်ာ။
ပအို႔အမ်ဳိးသားေတြမွာ အပ်ိဳလည္တယ္ဆိုတဲ့ ဓေလ့ရွိတာကိုးဗ်။ အပ်ိဳလည္တယ္ဆိုတာ ထူးထူးျခားျခားေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ တေန႔လံုး သနပ္ဖက္ျခံ။ ၾကက္သြန္ခင္းထဲမွာ အလုပ္လုပ္ၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ ညမွာအပ်ိဳေလးေတြရွိတဲ့အိမ္ေတြကိုသြားၿပီး မီးဖိုေရွ႔မွာထိုင္၊ ေလကန္ၾကတာကိုးဗ်။ မီးဖိုဆိုတာက အိမ္ရဲ႕အဓိက အခန္း။ ဧည့္ခန္းႀကီးထဲမွာရွိတာပါ။ ေနာက္ၿပီးကာလသားနဲ႔ ကာလသမီး တေယာက္ခ်င္းစကားေျပာတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္ရွင္အပ်ိဳကလာသမွ် ကာလသားကို ဧည့္ခံစကားေျပာရတာပါ။ ေျပာတာက တဖက္ကအလုပ္လုပ္ရင္း တဖက္ကေျပာတာပါ။ ဥပမာၾကက္သြန္ခ်ိန္ဆိုရင္ ၾကက္သြန္မ်ဳိးေတြကို စိုက္ဖို႔အတြက္ ဥေတြက ေန အေျမႇာင္းေတြအျဖစ္ေခၽြၾကရတယ္။ အိမ္ရွင္မိန္းကေလးက သူ႔အိမ္ကမ်ဳိးေတြကိုေခၽြ။ လာတဲ့ကာလသားေတြကလည္း ကိုယ္ယူလာတဲ့ ကိုယ့္အိမ္ကၾကက္သြန္ မ်ဳိးေတြကိုေခၽြ။ အဲဒီလိုေလကန္ၾကတာပဲဗ်။ အဲ။ ထူးျခားတဲ့ထံုးစံတခုက ကာလသားေတြက ေကာင္မေလးေတြကို နင္ငါ့ကိုႀကိဳက္သလားလုိ႔ေမးရင္ ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ ျပန္ေျဖရတယ္ဗ်။ မႀကိဳက္ဘူးလုိ႔မေျဖရဘူး။ ဒါေပမဲ့ဒီလိုစကား၀ိုင္းမွာ ေျပာတာကို ဘယ္သူမွအတည္မယူရဘူးေလ။ သူတို႔ထံုးစံပဲ။ ခုနကေျပာေနတာနဲ႔ ျပန္ဆက္ ရရင္ အဲဒီလိုအပ်ိဳလည္ၾကရာမွာ တတ္ႏိုင္တဲ့ကာလသားမ်ားက ကက္ဆက္ေလးေတြ သယ္သြားၾကတာကိုးဗ်။ ၿပီးမွအပ်ိဳေရွ႕မွာဖြင့္ျပ။ နားေထာင္ၾက။ ထင္ျမင္ ခ်က္ေပးၾကေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ၾကက္သြန္ထည့္တဲ့ ပလိုင္းေတြထဲမွာ ကက္ဆက္ေခြေတြနဲ႔ ဓာတ္ခဲအသစ္ အေဟာင္း။ တပတ္ရစ္၊ ဓာတ္ခဲ မ်ဳိးစံုပါလာ တတ္သဗ်။ လက္တဖက္မွာေတာ့ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေပါ့ဗ်ာ။ မိုးရြာရြာ။ ႏွင္းက်က်အဲဒီစတိုင္က မေပ်ာက္ဘူးဗ်။ အဲဒီလို ညေတြမွာ ဖြင့္တဲ့သီခ်င္းေတြကေတာ့ စိုင္းထီးစို္င္၊ စိုင္ေမာ၀္တို႔ရဲ႕ ဟာေတြေပါ့ဗ်။
က်ေနာ္က။ အဲဒီတုန္းကတိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔တဖြဲ႔နဲ႔အတူေန။ အတူစား။ အတူလႈပ္ရွားေနတာဆိုေတာ့ ရြာတကာလွည့္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္အ လုပ္ေတြ လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီက်ေနာ္တို႔ရဲ႕အဖြဲ႔မွာ ေသနတ္လိုပဲ မပါမျဖစ္ပါေလ့ရွိတာက ကက္ဆက္နဲ႔ ကက္ဆက္ေခြေတြပဲဗ်။ သူတို႔ကေဒသခံလူထု။ အထူး သျဖင့္ လူငယ္ပိုင္းေတြနဲ႔စကားေျပာၿပီးရင္ ကက္ဆက္ေလးဖြင့္။ ေထြရာေလးပါး ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီအခါမွာ ကာလသားေတြက ဘာသီခ်င္းရွိသလား။ ဘယ္သီ ခ်င္းေလးဖြင့္ပါအုန္း စသျဖင့္ေျပာၾက ေတာင္းဆိုၾကတာ။ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔စိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ။ ေနာက္ၿပီးက်ေနာ္တို႔တေတြ တေတာင္ကေနတေတာင္၊ တရြာကေနတရြာ သြားၾကေတာ့လည္း လက္ထဲပါလာတဲ့ကက္ဆက္က သူတို႔သီခ်င္းေတြပဲ ထြက္ေနတာကိုးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္အဖို႔ ရွမ္းျပည္နယ္က ဒီေတာ။ ဒီေတာင္၊ ဒီေျမာင္၊ ဒီစမ္းေတြနဲ႔ ဒီသီခ်င္းေတြဟာ ခြဲလုိ႔မရဘူးျဖစ္သြားတယ္။ ေလွစီးရင္း။ ျမင္းစီးရင္း ဒီသီခ်င္းေတြနဲ႔လြင့္ေမ်ာခဲ့ရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ တခါတေလကိုယ္က သူတို႔စကားနားမလည္လုိ႔ ကိုယ့္ကိုရြာထဲက အိမ္တအိမ္မွာ ေသနတ္တလက္၊ ကက္ဆက္တလံုးနဲ႔ ထားခဲ့တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတယ္။ ကက္ဆက္နဲ႔ထားခဲ့တယ္ဆိုတာထက္ ထီးဆိုင္တို႔စိုင္ေမာ၀္တို႔နဲ႔ ထားခဲ့တယ္ဆိုရင္ပိုမွန္မယ္ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ္အဲဒီေနရာေတြကိုခြာရတဲ့အခါမွာ သူတို႔သီခ်င္းေတြေခါင္းထဲရင္ထဲမွာ စြဲကပ္ၿပီးပါလာတာေပါ့။ အဲဒါလည္းၾကာသြားၿပီ။
အခုေတာ့က်ေနာ့္လက္ထဲမွာ ေသနတ္မရွိေတာ့ဘူး။ ရင္ထဲမွာစိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕သီခ်င္းေတြေတာ့ရွိေနတယ္။

ယာေတာကသာေျဗာ

အျပည့္အစံုသို႔...

Friday 2 May 2008

ဆင္စမ္းေနတဲ့ ပုေရာဟိတ္

ဗုဒၶဘုရားရွင္လက္ထက္က ပညာရွိႀကီးတေယာက္ ရွိတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။ ပညာေတြကုိ ၀မ္းဗိုက္ထဲမွာ သုိမွီး ထားရတာမ်ားလြန္းလုိ႔ ေပါက္မထြက္သြားေအာင္ ခါးပါတ္ႀကီးနဲ႔
ပါတ္ထားရတယ္ဆုိဘဲ။ ပညာေတြလား၊ ပဲဟင္းေတြလား။ စဥ္းစားစရာပါ။ ဆင္ဆုိတာႀကိဳးပါလား၊ သစ္ပင္ပါလား၊ ယပ္ေတာင္ပါလား ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။
ဘယ္သူကမွ ႐ိုက္မစစ္ဘဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ ေဒါက္တာ ဦးတင္ေမာင္သန္းရဲ႕ အစီအစဥ္ေတြကုိ ေက်ာ္ၿပီးခ်န္ၿပီး ဒီဗြီဘီကုိ နားေထာင္ေနတာၾကာပါၿပီ။ တစ္ျခားပညာရွင္ေတြ ေဆြးေႏြးတာထက္ သူကပညာရွိေလသံ အေပါက္ လြန္ေနလုိ႔ လားမသိ။ ပညာသိပ္မတတ္လွနဲ႔ ေတာင္မေရာက္ ေျမာက္မေရာက္ျဖစ္ေနတဲ့ က်ဳပ္အဖုိ႔က လုိက္မမွီျဖစ္လုိက္၊ နား လွ်ံလုိက္၊ နားကေလာလုိက္ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ။ ေဒါက္တာ ဦးတင္ေမာင္သန္းဟာ ထူးခၽြန္ေသာ ပညာရွင္တစ္ေယာက္၊ စာေရးဆရာ ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ ဘယ္သူကမွ မျငင္းႏုိင္ပါဘူး။ တိုင္းျပည္ခ်စ္တယ္။ တုိင္းျပည္ေကာင္း စားေစခ်င္ တယ္။ တုိင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ ယုံပါတယ္။
သို႔ေသာ္။
ဆရာရဲ႕ ၾကားမိေတြးမိသမွ် အစီအစဥ္က ဧၿပီလ ၄ ရက္ေန႔ ၂၀၀၈၊ ဒီဗြီဘီမွာ “လူထုဆႏၵခံယူပဲြမွာ ကန္႔ကြက္မဲအ တြက္ ေသာ့ခ်က္က်တဲ့အခ်က္ကုိ သုံးသပ္ျခင္း” ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ဟာ ရာသီစာ၊ ဓာတ္စာျဖစ္ေနတာမို႔ တခုတ္ တရ နားေထာင္လုိက္မိပါတယ္။ နားေထာင္ရင္းနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ “ေအာ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ကုန္႐ႈံးရင္ တခါေမွာက္၊ လင္႐ႈံးရင္ တသက္ လုံးေမွာက္၊ ဆရာမွားရင္ တသံသရာလုံးေမွာက္” လုိ႔ ဆုိ႐ိုးရွိေပတာပဲလုိ႔ ေတြးမိလုိက္ေတာ့တာပါပဲ၊
ဆရာက လာမယ့္ဆႏၵခံယူပဲြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ခုံကုိ သုံးပုိင္း၊ သုံးအုပ္စု ခဲြၿပီးေဆြးေႏြး ထားပါ တယ္။ ပထမအုပ္က အင္အယ္လ္ဒီနဲ႔ အတုိက္အခံေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔က ကန္႔ကြက္မဲ ေပးၾကမယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္၊ ဟုတ္ပါ တယ္။
ဒုတိယအုပ္စုက ၾကံ့ဖြတ္နဲ႔အေပါင္းအပါေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔က ေထာက္ခံမဲေပးၾကမယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ရာခုိင္ႏႈံးအ ေတာ္မ်ားမ်ား မမွန္ဘူးဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာသိေပမဲ့ အတုိင္းအတာတရပ္အထိ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာမို႔ ျငင္းခ်က္ မထုတ္ေတာ့ပါ ဘူး။
အဆုံးအျဖတ္ေပးမယ့္ အုပ္စုအျဖစ္နဲ႔ ဆရာအေလးအနက္ထား ေဆြးေႏြးထားတဲ့ တတိယအုပ္စုကုိ စိတ္၀င္စားမိပါ တယ္၊ အဆုံးအျဖတ္ေပးမယ့္အုပ္စုလုိ႔ ဆုိေလေတာ့ အထင္မေသးရဲပါဘူး။ တတိယအုပ္စုဆိုၿပီး ဆရာေပးလုိက္တဲ့ ထင္ရွားတဲ့ ဥပမာေတြက မသိဂႌရယ္၊ ျပည္တြင္းက အႀကီးတန္းသတင္းစာဆရာတေယာက္ရယ္၊ စစ္တပ္မိသားစုေတြရယ္ ျဖစ္ေနပါ တယ္၊။ တဖန္ ဒီအုပ္စုက အဆုံးအျဖတ္ေပးမယ့္ အုပ္စုျဖစ္ၿပီး လာမယ့္ဖြဲ႔စည္းပုံဥပေဒကုိ ေထာက္ခံမဲေပးၾကလိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့ အပုိင္းကုိ ထင္ဟပ္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ဆရာက ေထာက္ခံၾကလိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆတရပ္ဟာ လူေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေန တယ္။ လူတခ်ဳိ႕မွာ ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္တြင္းက ပညာတတ္ေတြမွာ ျဖစ္ေနတယ္။ စစ္တပ္မိသားစုေတြမွာ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြကုိ ပညာရွိပီသစြာ လုိသလုိညႇပ္ၿပီး ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ ထည့္သြင္းေျပာဆုိသြားတာကုိ ၾကားလုိက္ရပါတယ္။
ဆရာခင္ဗ်ား
ဆရာေထာက္ျပတဲ့ အုပ္စုသုံးအုပ္စုထဲမွာ အတုိက္အခံပါတီ၀င္ေတြ မဟုတ္တဲ့၊ ၾကံ့ဖြတ္ေတြ မဟုတ္တဲ့၊ မသိဂႌ မဟုတ္တဲ့၊ ျပည္တြင္းက အႀကီးတန္းစာနယ္ဇင္းသမား မဟုတ္တဲ့၊ စစ္တပ္မိသားစု၀င္ေတြ မဟုတ္တဲ့၊ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ သာမန္ မိဘျပည္သူေတြကုိ ဘယ္ေနရာမွ က်ေနာ္ရွာမေတြ႔ပါဘူး။ ၾကံ့ဖြတ္လို၊ မသိဂႌလုိ၊ အႀကီးတန္းစာနယ္ဇင္းသမားလုိ၊ စစ္တပ္မိသားစု၀င္ေတြလုိ (ဆရာေျပာတဲ့အတုိင္း ျပန္ကုိးကားရရင္) တနည္းနည္းနဲ႔ သက္သာရာရ အသက္႐ွဴေပါက္ေခ်ာင္ရာ ကုိ မရွာဘဲ၊ စစ္ဗိုလ္ေတြရဲ႕ ည့ံဖ်င္းႏုံခ်ာတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ဖိႏွိပ္မႈကုိ အဆုိး၀ါးဆုံး ခံေနရတဲ့၊ ေနထြက္က ေန၀င္စားေရး၊ ေနေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရးေတြအတြက္ ေသာကပင္လယ္ေတြေ၀ေနတဲ့၊ စစ္တပ္ကုိေၾကာက္ရလုိ႔ တအိမ္တေယာက္ ထြက္ၿပီး ထမင္းအငတ္ခံ လုပ္အားေပးပဲြေတြ၊ ေထာက္ခံပဲြေတြတက္ေနရတဲ့ သာမန္ မိဘျပည္သူေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကုိ ဆရာ တေယာက္ ပညာလွ်ံၿပီး ထည့္တြက္ဖုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ေလသလားလုိ႔ ေတြးမိပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ၾကံ့ဖြတ္လို၊ မသိဂႌလုိ၊ အ ႀကီးတန္း စာနယ္ဇင္းသမားလုိ၊ စစ္တပ္မိသားစု၀င္လုိ လူေတြထဲမွာ စစ္ဗုိလ္ေတြရဲ႕ အလိမ္အညာကုိမခံဘဲ ျပတ္ျပတ္သား သား ဆန္႔က်င္မဲေပးၾကမယ့္သူေတြ အမ်ားအျပား အေသအခ်ာရွိေနတာကုိလည္း၊ ဆရာ တမင္မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ထားခဲ့ ပါတယ္။
အခုအခါမွာ အတုိက္အခံက သုညအဆင့္မွာျဖစ္ေနၿပီး စစ္တပ္က တစ္ရာရာႏံႈးပုိင္စုိးထားတာမို႔ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိေထာက္ ခံလုိက္ျခင္းအားျဖင့္ သုညထက္ပုိေသာတစုံတစ္ရာကုိ မွ်ေ၀ရႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ စာနယ္ဇင္းသမားရဲ႕အျမင္ကုိ ဆရာ အေလးထား ေထာက္ျပေဆြးေႏြးသြားပါတယ္၊ ဒီစာနယ္ဇင္းသမားရဲ႕အျမင္ကုိပဲ လူေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အျမင္လုိ႔ ဆရာက ထပ္ဆင့္ အတည္ျပဳ ဆုိလုိက္ျပန္ပါတယ။ ဒီစာနယ္ဇင္းသမားရဲ႕အျမင္က ျပည္သူေတြရဲ႕အျမင္နဲ႔ တထပ္တည္းက်တူေနတယ္လုိ႔ ဆရာ ဘာ့ေၾကာင့္ ေျပာႏုိင္ပါသလဲ၊ တကယ္တူတာလား။ ဆရာက တူေစခ်င္တာလား။ ဆရာ ႐ိုးသားပါရဲ႕လား။
အခုအခါမွာ အာဏာကုိလုိသလုိသုံးၿပီး ထင္သလုိအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့စစ္ဗုိလ္ေတြကုိ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ အတည္ျပဳလုိက္ျခင္း ျဖင့္ သူတို႔လုပ္ခ်င္ရာကို အရင္အတုိင္း ဒုံရင္းဆက္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အေျခခံဥပေဒႀကီးနဲ႔ အကာအကြယ္ေပးလုိက္ရေတာ့မွာမို႔ တရား စဲြလုိ႔လည္းမရ၊ လူထုခုံ႐ုံးလည္းမရွိ၊ ႏုိင္ငံတကာ ခုံ႐ုံးလည္းေပ်ာက္နဲ႔ ခ်ဳိတပ္ေပးလုိက္တဲ့ျမင္းလုိ ထိန္းမႏုိင္ သိမ္းမရျဖစ္သြား မွာကုိ ဆရာေတြးပူဟန္ မရွိပါဘူး။ အရင္တုန္းက အာဏာသိမ္းရင္ ဥပေဒကုိဖ်က္ၿပီး အာဏာသိမ္းရတတ္တဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အခုဖြဲ႔စည္းပုံကုိ အတည္ျပဳလုိက္ရင္ ဥပေဒအရ အာဏာသိမ္းရတာျဖစ္သြားၿပီး ဒါကုိ ကန္႔ကြက္တဲ့၊ ဆႏၵျပတဲ့ျပည္သူ ေတြကုိ သတ္ခ်င္သေလာက္သတ္ တရားစဲြခြင့္မရွိေတာ့မွာကုိ ဆရာစုိးရိမ္ပုံမျပပါဘူး။ အခုေနအခါမွာ ဘယ္လုိမွမရႏုိင္တဲ့ တရား၀င္ လူသတ္လုိင္စင္ကုိ လာမယ့္ဖြဲ႔စည္းပုံအရ စစ္တပ္က တဦးတည္းမူပုိင္ရသြားမွာကုိ ဆရာျမင္ပုံမရပါဘူး။ စစ္တပ္ တမတ္သား က တႏုိင္ငံလုံး ကုိ ထင္သလုိခ်ယ္လွယ္ၿပီး စစ္တပ္သေဘာမတူဘဲ ဘာမွေျပာင္းလုိ႔ မရတဲ့ အေျခခံဥပေဒကုိ တုိးတက္တဲ့ မူတရပ္လုိ႔ ျပည္သူကုိ ဆရာက သတင္းစကားေပး ခ်င္ပုံရပါတယ္။
ေဆြးေႏြးခ်က္တခုလုံးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္လုိက္ရင္ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ အတည္မျဖစ္သြားမွာကုိ ဆရာ အလြန္အ မင္း ပူပန္ေနပုံရပါတယ။ ဆရာ့ေသာကနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ေသာကနဲ႔ စာနယ္ဇင္းသမားႀကီးရဲ႕ ေသာကေတြဟာ တထပ္ တည္းက်ၿပီး တူေနတာက ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ပါတယ။ အက်ဳိးစီးပြားမ်ား တူေနေလလုိ႔လား။
အင္အယ္လ္ဒီလုပ္ေဆာင္သမွ်ကုိ ဆရာက နအဖလုိဘဲ ဘယ္ေသာအခါကမွ လုံေလာက္တယ္လုိ႔ မထင္ခဲ့ပါဘူး။ အင္အယ္လ္ဒီ ဘယ္ေတာ့မွ မမွားဘူးလုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။ ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ ဖိႏွိပ္ခံရသူကို တတန္းတည္း ထားတတ္တာဟာ အၿမဲမမွန္ ႏုိင္ပါဘူး။ အခုလည္း ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ ကန္႕ကြက္ၿပီးရင္ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာ အင္အယ္လ္ဒီက ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာႏုိင္ပါဘူး ဆုိၿပီး ဆရာက စာနယ္ဇင္းသမားႀကီးရဲ႕ လက္ကုိငွားၿပီး ခုတ္ျပန္ပါတယ။
ပညာရွင္ႀကီးတဦးျဖစ္တဲ့ ဆရာ့ကုိေမးခြန္းတခု ေမးလုိက္ခ်င္ပါေသးတယ္။ အာဏာရွင္က အာဏာကုိ တစ္ရာရာ ခုိင္ႏႈံး ရယူထားၿပီး အတုိက္အခံက သုညျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ အာဏာရွင္ကသာ ေရႊ႕ကြက္ေတြကို ဦးေဆာင္ႏုိင္တယ္ ဆုိတာ ဆရာဘာလုိ႔ အသိအမွတ္မျပဳႏုိင္ရတာလဲ။ အင္အားခ်ိနဲ႔ေနတဲ့ အတုိက္အခံလုပ္သူက ဘာၿပီးရင္ ဘာလာမယ္ဆုိ တာ ကုိ ဘယ္လုိမွ မသိႏုိင္တာမို႔ အခ်ဳိ႕အေျခအေနေတြမွာ ကုိယ္ကဘာလုပ္မယ္ဆုိၿပီး ႀကိဳတင္မခ်ျပႏုိင္တာကို ဆရာဘာလုိ႔ မစာနာႏုိင္၊ နားလည္မႈ မေပးႏုိင္ရတာလဲ။
ဒီဗြီဘီဟာ အမည္အရကုိယ္က စစ္အာဏာရွင္တုိက္ဖ်က္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီထြန္းကားေရးအတြက္ ျပည္သူေတြကုိ သတင္းမွန္ အခ်က္အလက္မွန္ေတြကုိ ေပးဖုိ႔တာ၀န္ရွိပါတယ။ နအဖက သူတို႔စိတ္ႆကိက္ေရးဆဲြထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ ကုိ အတည္ျပဳေပးႏုိင္ေအာင္ ျပည္သူလူထုကုိ ေခ်ာ့လုိက္၊ ေခ်ာက္လုိက္လုပ္ေနတာကုိ ဒီဗြီဘီက မသိဘူးဆုိရင္ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့ မလား။ ျပည္သူလူထုက စစ္ကြ်န္ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ အျမင္႐ႈတ္ေထြးၿပီး အတည္ျပဳလာေအာင္၊ တခုတည္းေသာ အထင္ကရအတုိက္ အခံပါတီ အင္အယ္လ္ဒီကုိ လူထုက အယုံအၾကည္ကင္းမဲ့လာေအာင္၊ အေသခံ၊ အသတ္ခံၿပီး ကန္႔ကြက္မဲေပးၾကဖုိ႔ သက္ စြန္႔ဆံဖ်ား ႆကိးစားေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူေတြ၊ အင္အယ္လ္ဒီေတြကုိ ေနာက္ေၾကာက ဓားနဲ႔ထုိး သလုိ လိမ္မာပါးနပ္စြာ ေသြးထုိးလႈံ႕ေဆာ္ေနတဲ့ ဆရာဦးတင္ေမာင္သန္းကုိ ဒီဗြီဘီက စင္တင္ေပးၿပီး စစ္ဗုိလ္ေတြအႆကိက္ ေထာက္ခံမဲေပးဖုိ႔ ေအာ္ေနတာ မရွက္ဘူးလား။
က်ဳပ္တို႔ဒီဗြီဘီက လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းဌာနျဖစ္တယ္၊ အျမင္အားလုံးကုိ တင္ျပမယ္ဆုိရင္ ေလးစားပါတယ္၊ မွန္ လည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါဆုိ က်ဳပ္အျမင္ကုိလည္း တင္ျပခြင့္ျပဳပါ၊ ဆရာဦးတင္ေမာင္သန္း ကုိယ္တုိင္က က်ဳပ္ေဆာင္းပါးကုိ ကုိယ္ တုိင္ဖတ္ၿပီး ဒီဗြီဘီမွာ ရွင္းရဲပါသလား။

ေအာင္ထီ
ဧၿပီလ ၅၊ ၂၀၀၈

အျပည့္အစံုသို႔...

ကိုယ္ကခံစစ္ဆိုေပမဲ့မ႐ႈံးႏိုင္

ရက္ပုိင္းမွ်သာလုိေတာ့တဲ့ “ဆႏၵခံယူပြဲ” အတြက္ နအဖဟာ ခက္ခက္ခဲခဲ တက္လွမ္းေနတာ ေတြ႔ေနရတယ္။ ၿခိမ္း ေျခာက္တာ ေခ်ာ့ျမဴတာေတြအျပင္
ဖမ္းခ်ဳပ္တာ၊ ေခ်ာင္း႐ုိက္တာေတြပါ ေဖာေဖာသီသီႀကီးလုပ္ေနတယ္။ မရွက္ - မေၾကာက္ - မကြယ္ - မ၀ွက္။
တဖက္မွာေတာ့ ျပည္သူလူထုေတြထဲမွာေတာ့ ကန္႔ကြက္မဲထည့္ဖုိ႔ ၾကက္ေျခခတ္ဖို႔ဆုိတဲ့ သေဘာထားဟာ ျပတ္ ျပတ္သားသားခ်မွတ္ၿပီးသြားၿပီ။ ဆိုလိုတာ က်ားနဲ႔ဆင္ လယ္ျပင္မွာေတြ႔ၾကၿပီ။ ဘယ္ကမွ ေရွာင္ဖယ္လုိ႔မရေတာ့။
“နအဖဟာ သူတို႔ႏိုင္ေအာင္ တနည္းမဟုတ္တနည္းနဲ႔ညစ္မွာပဲ” ဆိုတဲ့စကားေတြ ေနရာတကာမွာ ေပၚေနတယ္။ (ဒီ ေလသံကို သူတို႔လူေတြကတဆင့္ မသိမသာလႊင့္ေနတာလဲ ရွိႏိုင္တယ္။) ဟုတ္တယ္သူတို႔ကတနည္းမက နည္းေပါင္းေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ က်င့္သံုးၾကလိမ့္မယ္။ သံသယမရွိနဲ႔။ အာဏာရသူဖက္က လက္နက္နဲ႔ အာဏာနဲ႔ေပါင္းၿပီး ညစ္တာျဖစ္တဲ့အ တြက္ သူတို႔က ႏုိင္ေကာင္းႏုိင္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါမဆန္းဘူး။ တိုက္ပြဲတရာ ေအာင္ပြဲတရာဆိုတာ နာေးထာင္လုိ႔သာ ေကာင္းၿပီး လက္ေတြ႔မွာမရွိဘူး၊ ကိုယ္တုိက္ခ်င္တဲ့ ဂြင္၊ ကိုယ္တိုင္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွာ၊ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ျပင္ဆင္ၿပီးတိုက္ရရင္ တမ်ဳိးျဖစ္ တယ္။ ဒီတခါ ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာသံဃာ့ အေရးအခင္းႀကီးမွာ အႀကီးအက်ယ္အထိနာသြားတဲ့ နအဖဟာ ႏုိင္ငံေရးလက္ဦးမႈ ရယူေရးအတြက္ ထုိးစစ္ဆင္လာတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုကဖက္ေျပာရရင္ ဒီတပြဲဟာ ကိုယ္ကခံစစ္ကေန လက္ဦးမႈရေအာင္ ျပန္လုပ္ရတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒါဟာစစ္ေရးတိုက္ပြဲမဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံေရးတို္က္ပြဲနဲ႔ စစ္ေရးတိုက္ပြဲမွာ မတူတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ စစ္ေရးတို္က္ပြဲမွာ စစ္႐ႈံးရင္ လူပါ၊ နယ္ေျမပါဆံုး႐ႈံးသြားတာမုိ႔ နာလံမထူေအာင္ ျဖစ္တတ္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးတို္က္ပြဲမွာ အဲဒီလုိ အက်အဆံုးမရွိေအာင္ တိုက္လုိ႔ရတယ္။ ဒီတခ်ီတို္က္ပြဲရဲ႕ ထူးျခားမႈတခုကိုက ျပည္သူေတြဖက္က အရင္းအႏွီးနည္းနည္းနဲ႔ နအဖရဲ႕ မသမာမႈကို ဖြင့္ခ်ႏုိင္တာ၊ သူတို႔ခ်င္းကြဲလြဲမႈကို ပုိနက္႐ႈိင္းေစတာ ျဖစ္တယ္။
ဒီတုိက္ပြဲမွာ နအဖက ထုိးစစ္ဆင္လာတာျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔ဖက္က အေျခအေနေကာင္းလွလို႔ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔အဖုိ႔ေျပာရရင္ ဒါဟာ ပြဲသိမ္းတိုက္ပြဲမဟုတ္ဘူး။ ေတာင္ကုန္းတကုန္း ရယူေရးတုိက္ပြဲသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေျခလွမ္းကို လွမ္းဖို႔အတြက္ နအဖထဲမွာ အၾကာႀကီး ျပင္ဆင္ခ်ိန္ဆေနတဲ့ၾကားကေန ေနာက္ဆံုးမွာ စြတ္ရြတ္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ရတာ ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္သန္းေရႊနဲ႔ သူ႔အပါးေတာ္ၿမဲေတြက ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဆုိၿပီး ခ်မွတ္လုိက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ ေၾကျငာၿပီးမွ တျခားနအဖအဖြဲ႔၀င္ေတြကို အသိေပးအေကာင္အထည္ ေဖာ္ခိုင္းၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ စစ္အုပ္စုတခုဆိုတာ ထိပ္သီးပုဂၢိဳလ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕အတြင္းစည္း၀ုိင္းသာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္မွာဆိုရင္ ဗိုလ္သန္းေရႊနဲ႔ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္က အနည္းစုေလးသာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔အထဲမွာ ဒီမုိကေရစီမရွိဘူး။ ဗိုလ္သန္းေရႊလက္ညိႇဳးၫႊန္ရာ ေရျဖစ္ရတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတပြဲဟာ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ အရွက္ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ဆက္ေနတာမုိ႔ သူ႔လက္စြဲေတြဟာ အျပတ္ၾကမ္းရမ္းလုပ္ကိုင္ေနၾကတယ္။
အခုလာေတာ့မယ့္ ဆႏၵခံယူပြဲဆိုတာဟာ ဗိုလ္သန္းေရႊအစုက စြတ္ရြတ္လုပ္ခ်လိုက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ အကုန္အုိးနင္းခြက္နင္း ျဖစ္ေနတာေတြေတြ႔ရတယ္။ ဆႏၵခံယူပြဲကို ေနာက္သံုးလမွာ က်င္းပမယ္ေျပာတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုမူၾကမ္းဆိုတာက စာအုပ္ျဖစ္မလာေသးဘူး။ စာအုပ္ရယ္လုိ႔ ႐ုိက္ထြက္လာေတာ့လဲ အမွားမွားအယြင္းယြင္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ မွားတာမွ စာ႐ုိက္စာစီမွားတာ မဟုတ္ဘူး။ စာ႐ုိက္စာစီမွားတာဆုိရင္ စာလံုးမွားတာပဲ ျဖစ္မယ္။ အခုဟာက ၀ါက်လုိက္ေတြ မွားေနတာ။ မွားတာမွ အယူအဆအရ ကေျပာင္းကျပန္ျဖစ္ေနေအာင္ မွားတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔ခ်င္းမွ ျပတ္ေအာင္ေဆြးေႏြးလိုက္ၾကရရဲ႕လား စဥ္းစားစရာပဲ။ ဒါမွမဟုတ္၊ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ေရာ အေသအခ်ာဖတ္ၾကရဲ႕လား။
ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီတခ်ီမွာလဲ နအဖအဖို႔ အင္မတန္ၾကပ္ၾကပ္တည္းတည္း လုပ္ေနရတာေတြကို ျမင္ေနရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ေ၀ဖန္ဆန္႔က်င္သူေတြကို တရားဥပေဒအရ အေရးယူမလုိလုိေျပာေပမယ့္ အခု အေရးမယူရဲဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္သူေတြက ေျဗာင္ဆန္႔က်င္၊ ဟားတုိက္ေျပာေနၾကတယ္။ ဒီအစား နအဖဟာ တရားမဲ့ ေခ်ာင္း႐ုိက္တာ၊ ေျဗာင္႐ုိက္တာ၊ ကားနဲ႔တုိက္တာေတြ လုပ္ေနတယ္။ တျပည္လံုးကို စည္း႐ံုးတာကနည္းနည္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္တာကမ်ားမ်ား လုပ္ေနတယ္။ ရဲဆိုတာကလဲ ဗံုးခြဲတာဖမ္းမမိ၊ လူသတ္တာ၊ လူ႐ုိက္တာအမႈမဖြင့္နဲ႔၊ ေပထုိင္ေနတယ္။ မီးသတ္က မီးမသတ္၊ လူသတ္ေနတယ္။ စြမ္းအားရွင္ဆုိတာေတြက လက္နက္မဲ့ျပည္သူလူထုအေပၚ စြမ္းအားေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပေနၾကတယ္။ နအဖရဲ႕ ဆႏၵခံယူပြဲဟာ မင္းမဲ့စုိးမဲ့ ႏုိင္ငံတခုမွာက်င္းပတာနဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္မယ္။
တတုိင္းျပည္လံုးကို ဧရာမစစ္တပ္ႀကီးနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီး အႏိုင္က်င့္အုပ္ခ်ဳပ္သလုိပဲ ၾကံ့ဖြတ္နဲ႔ စြမ္းအားရွင္ဆုိတာေတြကိုလဲ အေရအတြက္ ဂဏန္းအႀကီးႀကီးျပၿပီး တျပည္လံုးကို ၿခိမ္းေျခာက္ျပန္တယ္။ တခ်ဳိ႕မသိနားမလည္သူက ယံုၿပီးေၾကာက္ရွာၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒီဂဏန္းေတြကို အသံုးခ်ၿပီး နအဖရဲ႕ခြင္ထဲကို ေမာင္းပို႔ၾကတယ္။ ဒီတုိင္းျပည္က လူေတြလုိ ဒါေလာက္တာရွည္ တထိတ္ထိတ္ တလန္႔လန္႔ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ရွိမွရွိပါ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာပဲ။
တဖက္ကေျပာရင္လဲ ဒီႏုိင္ငံသားေတြေလာက္ အမွားအမွန္ခြဲျခားတတ္တာ၊ သတၱိရွိတာ ကမၻာမွာရွားတယ္။ ဒီတခါ နအဖရဲ႕ ဆႏၵခံယူပြဲဟာ နအဖဖက္ကစတဲ့ ထုိးစစ္ျဖစ္တာမွန္ေပမယ့္ ဒီလုိျပည္သူလူထုနဲ႔ရင္ဆုိင္ရတာမို႔ သတုိ႔တေတြ ကေသာင္းကနင္း၊ မရွက္ႏုိင္၊ မေၾကာက္ႏုိင္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာျဖစ္တယ္။ စုိးရိမ္ေန၊ ေၾကာက္ရြံ႕ေနတာဟာ သူတို႔ပဲျဖစ္တယ္။
ဒီလုိအခါမွာ နအဖက နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ညစ္မွာမုိ႔ သူတို႔ႏုိင္မွာပဲလုိ႔ ေတြးပူေနစရာ မလုိဘူး။ သူတို႔ မုခ်ဒီလုိလုပ္မွာပဲ။ သူတို႔က ထုိးစစ္ဆင္လာတာကို ရင္ဆုိင္တဲ့ျပည္သူေတြအဖုိ႔ ကိုယ့္ဖက္က အက်အဆံုးနည္းနည္းနဲ႔ သူတုိ႔ကို ႏုိင္ငံေရးအရ ထိထိေရာက္ေရာက္ ထုိးႏွက္ႏုိင္ရင္၊ ေနာက္ၿပီး သူတို႔တြင္းမေက်လည္မႈေတြ ပိုမ်ားျပားေစႏုိင္တယ္ဆုိရင္ ဒီတုိက္ပြဲဟာ ႏုိင္ၿပီပဲ။ ဒါ့အျပင္ အေျခအေနေပးရင္ ဒီထက္ႀကီးမားတဲ့ေအာင္ပြဲေတြေတာင္ ရႏုိင္ေသးတယ္။ ကိုယ့္ဖက္က ေလာဘႀကီးလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ သူ႔အမွားေတြ မ်ားသထက္မ်ားလာေအာင္ ဖန္တီးရမယ္။ ကိုယ့္အတြက္ တပ္ေလ့က်င့္ေရးတခုလုိ သေဘာထားသင့္တယ္။ ျပည္သူေတြအဖုိ႔ ဒီတခါဟာ တုိက္ပြဲနည္းမ်ဳိးေပါင္းစံုကို တိုက္ႏိုင္၊ တုိက္တတ္ေအာင္ေလ့က်င့္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းေကာင္းတခုပါ။ ဒီတုိက္ပြဲၿပီးသြားတဲ့ေနာက္မွာ လူထုႀကီးဟာ ေၾကာက္သြားတာ မျဖစ္ဘုိ႔နဲ႔ သူ႔အၾကပ္အတည္းက ကိုယ့္အၾကပ္အတည္းျဖစ္မသြားဘုိ႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္။
နအဖစစ္အုပ္စုကို ေျခလွမ္းရွိရွိနဲ႔ တလုပ္ခ်င္း၀ါးစားသြားမယ့္ သေဘာထားခ်မွတ္ထားရမယ္။

ဗၾသ

အျပည့္အစံုသို႔...

တုိင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားသုိ႔တိုက္တြန္းခ်က္

ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔စည္းလံုးညီၫြတ္ေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားက အေလးအနက္ တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
၁။ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၀)ရက္ေန႔တြင္ျပဳလုပ္မည့္ လူထုဆႏၵခံယူပြဲသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းကုိ ေျပာင္းလဲပစ္ႏုိင္ မည့္ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္အျဖစ္ ႐ႈျမင္သေဘာေပါက္ကာ
မိမိတို႔၏ဆႏၵအစစ္အမွန္ကို ရဲ၀ံ့ျပတ္သားစြာ ေဖာ္ထုတ္ျပသၾကပါရန္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ၂၀၀၈ - ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၂) ရက္ေန႔တြင္ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ျပည္သူသုိ႔ပန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားပါ ကိစၥရပ္မ်ားကိုလည္း တခဲတနက္ပူးေပါင္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကပါရန္ တုိက္တြန္း အပ္ပါသည္။
၂။ ယခုဆႏၵခံယူမည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းသည္ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေရးဆြဲထားျခင္းမဟုတ္၊ စစ္တပ္က အဓိ က အာဏာအရပ္ရပ္ကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားမည့္ ဗဟုိကခ်ဳပ္ကိုင္ေသာ အစုိးရပံုစံသာျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီအႏွစ္သာရ ျပည့္၀သည့္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုကုိလည္း မေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္သူလူထုသည္ ၄င္းတို႔ႏွင့္ ထုိက္တန္ေသာ အစုိးရကိုသာရရွိသည္ဆုိသည့္ ႏုိင္ငံေရး အဆုိအမိန္႔အရ ႏုိင္ငံေရးအသိ၊ ႏုိင္ငံေရးသတိရွိသူတုိင္းက မိမိတို႔၏ ဆႏၵမဲတစ္ျပားစီျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚသုိ႔ ပုိ႔ ေဆာင္ကာ သမုိင္းမွတ္ေက်ာက္တင္ၾကပါရန္ ထပ္မံတိုက္တြန္းအပ္ ပါသည္။
၃။ ျမန္မာ့အေရးကို ကမာၻတစ္၀န္းလံုးက အာ႐ံုစုိက္ေစာင့္ၾကည့္ၾကမည္ျဖစ္ပါ၍ မိမိတို႔၏ ဆႏၵအမွန္ကုိထုတ္ေဖာ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဘး အႏၱရာယ္ၾကံဳေတြ႔မည္ကို စုိးရြံ႕ရန္မလို။ စိုးရြံ႕မႈေၾကာင့္ဆႏၵအမွန္ကို မ်ဳိသိပ္ျခင္း၊ မဲ႐ံုသုိ႔သြားရန္ ပ်က္ကြက္ျခင္း၊ ၾကားေနျခင္းတို႔သည္ ရလဒ္ ဆိုးမ်ားကို သြယ္၀ိုက္ေထာက္ခံရာ ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ပိုမိုဆိုးရြားခါးသီးေသာ အနာဂတ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မည္ကို အထူးသတိခ်ပ္ရန္လည္း တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
၄။ ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးေကာင္စီက ၂၀၀၈ - ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲဥပေဒအခန္း (၈)၊ ပုဒ္မ (၂၂)၊ ပုိဒ္ခြဲ (က)၊ အငယ္ (၁) အရ မဲ႐ံုပိတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ (၁၀) ဦးထက္မနည္း ေသာ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသူတို႔၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ဆႏၵမဲမ်ားကိုေရတြက္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါ၍ ျပည္သူတို႔အေနျဖင့္ မဲ႐ံုဖြင့္ခ်ိန္ႏွင့္ ဆႏၵမဲေရ တြက္ခ်ိန္တြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေစာင့္ၾကည့္ၾကပါရန္လည္း အေလးအနက္တုိက္ တြန္းအပ္ပါသည္။

ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (SNLD)
မြန္အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ (MNDF)
ဇိုမီးအမ်ဳိးသားကြန္ဂရက္ (ZNC)
ရခုိင္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ALD)
ခ်င္းအမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (CNLD)
ကရင္အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီကြန္ဂရက္ (KNCD)
ကခ်င္ျပည္နယ္အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီကြန္ဂရက္ (KNCD)
ကယားျပည္နယ္လူမ်ဳိးေပါင္းစံုဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (KSANLD)
ကယန္းအမ်ဳိးသားညီဍြတ္ေရးႏွင့္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ (DOKNU)
မရာျပည္သူ့ပါတီ (MPP)
ရွမ္းျပည္ကုိးကန့္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (SSKDP)
ရခုိင္ျပည္သူ့ဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစု (APDF)

ရက္စြဲ။ ။ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ (၃၀)ရက္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

အျပည့္အစံုသို႔...









Summary

Rest of your post

အျပည့္အစံုသို႔...